22 mai 2015 | 01:12

Geniul autist care la nouă ani a redefinit teoria relativității a lui Albert Einstein [VIDEO]

ACTUALITATE
Geniul autist care la nouă ani a redefinit teoria relativității a lui Albert Einstein [VIDEO]

Medicii au stabilit că Jacob Barnett nu își va lega niciodată șireturile singur, nu va citi și nu se va integra în societate. Totuși, la doar nouă ani, el a găsit o serie de modele matematice capabile să extindă teoria relativității formulată de Albert Einstein.

Jacob a fost diagnosticat cu autism la doar doi ani. În primă fază, a primit ajutor specializat, iar medicii și profesorii au încercat să o convingă pe mama sa că Jacob nu va fi niciodată un copil obișnuit. Aceasta, însă, a remarcat că băiețelul se comportă diferit atunci când nu este la terapie. Deși i s-a părut inițial înfricoșătoare ideea de a se opune sistemului medical și de a nu urma sfaturile profesioniștilor, Kristine a hotărât să își urmeze instinctul de mamă. A consemnat toate aceste experiențe în The Spark: A Mother’s Story of Nurturing Genius.

[related]

După ani de progrese aproape nesemnificative, Kristine l-a retras pe Jacob de la școala specială și și-a dedicat timpul pentru a-l educa personal. I-a permis să se bucure de plăcerile normale ale copilăriei, inclusiv de jocurile cu cei de vârste apropiate. „Am operat cu un concept care presupune să înconjori copilul cu lucrurile pe care acesta le iubește, fie că e vorba de muzică, de artă sau de orice altceva”, a explicat Kristine pentru New York Daily Times.

La doar 10 ani, Jacob a fost acceptat la facultate și a studiat fizica materiei condensate la Universitatea din Indiana. Pentru cercetările sale, Jacob a fost desemnat cel mai tânăr astrofizican. Studiile sale i-ar putea aduce un Premiu Nobel pe viitor. Deși este doar un număr, este demn de luat în seamă faptul că Jacob are un IQ de 170 de puncte, mai mare decât cel al lui Albert Eistein.

Astăzi, Jacob are 15 ani și studiază un master în fizică cuantică. Povestea sa ne face să ne întrebăm cum ar fi stat lucrurile dacă ar fi primit în continuare ajutorul care se acordă, în mod normal, tuturor copiilor autiști. De asemenea, ar fi interesant să ne întrebăm cum ar fi dacă sistemul de învățământ ar permite copiilor să se axeze exclusiv pe lucrurile care le plac și la care se pricep, încă din copilărie.