31 ian. 2015 | 17:40

Cum a fost creat Doom, jocul devenit legendă: Un designer spune secrete din culise [VIDEO]

ACTUALITATE
Cum a fost creat Doom, jocul devenit legendă: Un designer spune secrete din culise [VIDEO]

John Romero, creatorul unuia dintre cele mai populare shootere din toate timpurile, a decis să ia parte la un serial online despre povestea din spatele Doom.

Deşi Doom are mari şanse să nu mai însemne foarte mult pentru cei cu o vârstă mai apropiată de 20 de ani decât de 30 de ani, respectivul FPS a stat la baza întregului gen de .  A fost creat de ID Software, aceeaşi echipă care s-a aflat în spatele primului , iar designerul principal al proiectului a fost John Romero.

Pe un sistem similar cu DVD-urile care vin cu comentarii din partea regizorilor pe coloana sonoră, cei de la Double Fine Productions au creat un mini-serial de 10 episoade pe care îl puteţi urmări mai jos. Aceasta este construit în jurul unor sesiuni de Doom, cu menţiunea că John Romero, creatorul său, povesteşte pe tot parcursul clipurilor poveşti interesante din spatele întregului joc şi a fiecărei hărţi în parte. În acelaşi context, detaliază efortul de a crea un FPS complet diferit după succesul primul Wolfenstein şi faptul că prima misiune din joc a fost creată după toate celelalte, mergând de la premisa că trebuie să fie cea mai interesantă.

Partea cea mai fascinantă a celor 10 clipuri cu o durată între 10 şi 20 de minute ţine de entuziasmul lui Romero în timp ce retrăieşte o aventură pe care a creat-o în urmă cu mai bine de 20 de ani. Toate clipurile sunt la rezoluţie 1080/60p, pentru ca voi să vă bucuraţi cum se cuvine de această experienţă istorică.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele