Pirateria este profitabilă pentru cel care te dă de gol
Pirateria nu este și nu a fost niciodată un lucru bun. BSA, Business Software Alliance a abordat o metodă mai puțin convențională pentru a reduce procentul software-ului copiat ilegal.
Aceștia au lansat o campanie ce vizează pirateria de orice fel, și se vor folosi de orice pont primit pentru a îi prinde pe cei care folosesc software în mod ilegal. Desigur, dacă se dovedesc viabile, aceste ponturi vori fi plătite cash. BSA reprezintă companii mari precum Adobe, Apple și Microsoft, și folosește intens Facebook-ul și alte canale social media pentru a recruta informatorii și pentru a îi plăti pentru ponturi.
În ciuda răspunsului negativ primit la campania NoPiracy de pe Facebook, aceasta a avut totuși un succes destul de mare. Din cele spuse de BSA, filiala din republica cehă a primit aproximativ 30 de astfel de ponturi anonime doar luna trecută. Programe similare sunt active și în USA, Canada, UK și Australia, unde primesc numeroase ponturi în fiecare săptămână. Aparent, campania funcționează foarte bine în Cehia, având în vedere că această activitate este în scădere de la 37 la 34% în mai puțin de doi ani. În Statele Unite aceasta a scăzut de la 19 la 18 procente în aceeași perioadă.
Mai sunt multe lucruri de făcut de către agenții precum BSA, pentru a atenua costurile anuale globale de aproximativ 62.7 miliarde de dolari ale acestei industrii, bani care nu ajung la producătorii de software.