Studiu: Jumătate dintre utilizatorii de Twitter nu au postat niciodată ceva
Un studiu recent confirmă că, cel puţin în ceea ce priveşte platforma Twitter, există foarte mulţi utilizatori care nu vor să posteze nimic, niciodată.
În teorie, definiţia unei reţele sociale implică un anumit grad de socializare. Implică crearea de contacte noi şi interacţiune cu acele contactate. Se pare că există însă şi foarte mulţi utilizatori ai acestor reţele care nu au nici un interes să posteze conţinut, ci doar să urmărească ce postează ale persoane. Cel puţin aceasta este concluzia unui raport recent al celor de la Twopcharts.
Twitter se poate mândri cu o popularitate incredibilă a platformei, atât pe web cât şi pe mobile. Oferă informaţii în timp real şi reuşeşte în continuare să atragă utilizatori noi. La ora actuală găzduieşte 974 de milioane de conturi. Problema? Un număr de 44% dintre cei aproape un miliard de utilizatori nu au măcar un singur tweet, 30% dintre ei au de la unu până la 10 tweet-uri şi doar 13 procente au postat de peste 100 de ori.
Realitatea este că, foarte mulţi şi-au făcut conturi de twitter pentru a urmări ce postează personalităţile lor preferate. Mulţi află ultimele ştiri în acest format de mesaje scurte prin urmărirea celor mai populare agenţii de presă. Din păcate, acelaşi studiu al celor de la Twopcharts, nu ne oferă informaţii legate şi de cât de des se autentifică pe site sau pe aplicaţiile de mobile acei utilizatori. Prin urmare, nu ştim dacă acele conturi au fost create doar de dragul de a fi create.
Din statisticile oficiale publicate de Twitter aflăm că, în ultimul trimestru al anului trecut, Twitter a avut 241 de milioane de utilizatori activi. Definiţia utilizatorului activ se referă la cei care se autentifică pe platformă măcar o dată pe lună, nu şi dacă postează vreodată. Chiar şi aşa, nu este un număr de care oficialii companiei să fie foarte mândri.
În final, astfel de studii scot la iveală faptul că Twitter s-ar putea să fie o reţea socială de succes doar în aparenţă. Mai are mult de lucru până să-şi motiveze utilizatorii să rămână activi. Prin câteva funcţii noi introduse recent, s-ar putea să fie pe drumul cel bun, dar nu vom afla prea curând dacă este sau nu aşa.