Restricții de securitate pentru aplicații Google Play
Pentru că la un anumit nivel devenise un focar de malware, Google a decis să facă o curăţenie radicală la înscrierea de aplicații Google Play.
S-au realizat multe studii care au confirmat că democraţia prin care sunt introduse noi aplicaţii în Google Play este greşit înţeleasă de dezvoltatori. Mulţi dintre ei vând aplicaţii cu o valoare utilă egală cu zero pentru simplu fapt că se acceptă. În acelaşi magazin virtual, există aplicaţii complet inutile încărcate cu reclame agresive şi programe care vă trimit SMS-uri la suprapreţ. Acest gen de aplicaţii nu au existat şi nu vor exista niciodată pe AppStore-ul celor de la Apple, deoarece regulile de admisie sunt foarte stricte. De exemplu, există o perioadă de aproximativ două săptămâni, din momentul înscrierii unei aplicaţii în AppStore, până când aceasta este publicată. În acea perioadă este testată şi verificată pentru conformitatea cu termenii şi condiţiile magazinului.
Se pare că cei de la Google au învăţat ceva din practicile Apple şi au introdus zilele trecute câteva linii de text noi foarte importante în ,,Google Play Developer Program Policy”. În mare parte, restricţiile introduse cu această ocazie vizează tipul de conţinut ce poate fi afişat într-o aplicaţie. Dacă acele reguli nu sunt respectate la vreun nivel, în teorie, aplicaţiile în cauză nu mai ajung în Google Play sau, în cel mai rău caz, sunt scoase la scurt timp după publicare.
Practic, toate modificările de acum sunt menite să protejeze utilizatorii de aplicații Google Play cu reclame înşelătoare sau cu un comportament dubios. Dezvoltatorilor li se va interzice să includă promoţii prin trimiterea de SMS-uri sau promoţii prin reclame la diverse site-uri şi aplicaţii. Nu vor mai fi permise nici notificări care să redirecţionze utilizatorul să instaleze noi aplicaţii, cu sau fără intervenţia acestuia.
În special, se insistă foarte mult pe formatul reclamelor ce pot fi afişate în interiorul unei aplicaţii Google Play. Nu sunt permise imagini sau animaţii care simulează sau par identice cu notificări, mesaje de eroare sau interfeţe ale altor aplicaţii sau sisteme de operare.
În definitiv, intenţia celor de la Google este lăudabilă, rămâne acum să vedem cât de radicali vor fi în a pune acest restricţii în aplicare.