Top branduri: Apple se menţine în vârf ca valoare globală
Modul în care este privit un brand facilitează foarte mult vânzările, motiv pentru care cei de la Apple se pot bucura că sunt din nou în vârful piramidei.
În fiecare an este realizat un studiu care surprinde o particularitate foarte interesantă a unei companii pe piaţă. Este vorba de valoarea brandului. Această noţiune se referă la modul în care este privită o companie atât de clienţi, cât şi de parteneri sau alte companii.
Pentru Apple, acesta nu este primul an în care se află în vârf în cadrul unui top branduri, însă a avut un an suficient de dificil încât să nu-i fie foarte uşor să-şi menţină această poziţie în top branduri globale. În definitiv, vânzările iPhone 5C au fost un eşec, iar în ultimele luni iPad-ul şi-a pierdut poziţia privilegiată la capitolul tablete. În acelaşi studiu, realizat de agenţia Brand Finance şi publicat la începutul acestei săptămâni, au fost luate în calcul în total 499 de companii din diverse domenii. Cum e şi normal, doar primele zece dintre ele au beneficiat de un grafic detaliat.
Astfel, din top branduri aflăm că Apple are o valoare estimată la 104,6 miliarde de dolari. La aproape jumătate din această valoare astronomică, se află Google, cu 68,6 miliarde. Microsoft nu este mult mai jos, cu 62,8 miliarde de dolari. Destul de previzibil, o mare parte din top 10 conţine giganţi ce activează, într-un fel sau altul, în tehnologia informaţiei. Coca Cola este pe locul zece în top branduri globale, pentru a ne aminti că dependenţa de băuturi carbogazoase este la fel de actuală acum ca în urmă cu câţiva ani.
Ca un mic detaliu, această ,,valoare a brandului” înglobează şi noţiuni mai ambigue, precum profitul aproximat în perioada următoare şi preţul practicat de o companie pentru ca imaginea ei să fie folosită în diverse contexte.