20 ian. 2014 | 20:12

Valve prezice viitorul headset-urilor de realitate virtuală

ACTUALITATE
Valve prezice viitorul headset-urilor de realitate virtuală

Headset-urile de realitate virtuală nu sunt axate în special pe activitatea de gaming, ci mai mult pe experiența pe care o oferă utilizatorului. Valve este una din companiile care văd potențialul acestei tehnologii.

Valve VR

Michael Abrash, directorul companiei Valve, este unul din oamenii care au încercat diferite variante ale acestei tehnologii și este de părere că headset-urile de realitate virtuală vor avea o importanță majoră în segmentul de gaming.

” Nu numai că realitatea virtuală poate evolua rapid într-o platformă, însă poate înclina balanța întregii industrii, de la media tradițional la entertainment-ul pe computer.”

Michale prezice faptul că headset-urile de realitate virtuală vor depăși orice mijloc tradițional de interacțiune cu conținutul digital, ca televizorul, cinematograful, chiar dacă această idee pare foarte îndepărtată. Valve indică o dată de lansare în 2015 a versiunii lor de headset. Oficialii au descris destul de detaliat experiența de realitate virtuală și au venit chiar cu câteva orientări pentru această direcție.

Cel mai important lucru la această tehnologie este autenticitatea, așa cum spune Michael. Astfel, realitatea virtuală trebuie recreată într-un detaliu atât de mare, încât să păcălească creierul. Dacă jucătorul va fi transportat într-o altă lume în realitatea virtuală, aceasta trebuie să fie cât mai realistă și detaliată. Astfel, utilizatorul care beneficiază de o astfel de experiență va dori să o repete.

Nu putem nega faptul că realitatea virtuală este aici și este foarte fidelă adevărului. Oculus este o companie care a revoluționat această industrie din multe puncte de vedere, aducând practic aminte dezvoltatorilor care este direcția corectă în care aceștia trebuie să se îndrepte. Din acest motiv, și Valve lucrează la propriul lor prototip pentru acest headset, un prototip pe care îl vom vedea probabil funcțional la finalul anului, urmând ca în 2015 să se transforme într-un produs pentru consumatori.