05 iun. 2025 | 07:03

Witcher 4 arată spectaculos în noul demo Unreal, dar nu te entuziasma prea devreme

Gaming
Share
Witcher 4 arată spectaculos în noul demo Unreal, dar nu te entuziasma prea devreme

CD Projekt Red a stârnit entuziasm în rândul fanilor cu prezentarea unei demonstrații tehnice live din The Witcher 4, în cadrul evenimentului State of Unreal 2025. Cu o grafică impresionantă, performanță fluidă la 60fps pe o consolă PS5 standard și o Ciri maturizată în centrul acțiunii, demo-ul a lăsat impresia unui joc next-gen în toată regula.

Totuși, studioul polonez a ținut să clarifice imediat după difuzare: ce am văzut nu este varianta finală a jocului, ci o demonstrație tehnică menită să ilustreze noile unelte dezvoltate împreună cu Epic Games. Așadar, fanii seriei trebuie să își tempereze așteptările – frumusețea din acest demo nu e garanția a ceea ce vom primi în 2026.

Ciri în prim-plan și o lume care prinde viață

Demo-ul a fost jucat live de Kajetan Kapuscinski, director cinematografic la CD Projekt Red, și l-a avut în centrul acțiunii pe un personaj deja cunoscut și iubit: Ciri. Am asistat la o scenă cinematică în care un monstru atacă o căruță, urmată de o secvență de gameplay în care Ciri descoperă urmările atacului. Apoi, acțiunea a decurs fluid către orașul Vargrest – un spațiu urban plin de viață, cu NPC-uri care se mișcă natural, interacționează între ele și reacționează dinamic la mediul înconjurător.

Un detaliu interesant a fost prezentarea cailor – în special Kelpie, calul lui Ciri – ale cărui mușchi și mișcări ale pielii sunt simulate cu ajutorul Chaos Flesh Solver și a deformărilor învățate prin machine learning. Totul pare gândit pentru un realism imersiv, fără să afecteze performanța jocului.

Fiecare tranziție între gameplay și cinematici a fost netedă, iar un accent deosebit a fost pus pe modul în care NPC-urile se integrează în univers. Într-o scenă, Ciri se sprijină de un gard și vorbește cu un furnizor de misiuni, în timp ce, în fundal, alți personaje discută despre pește sau privesc un urs. Obiectivul declarat al dezvoltatorilor este ca diferența dintre Ciri și un NPC obișnuit să nu fie drastică – un pas important către o lume mai autentică.

Performanță pe PS5 și realism grafic, dar nu este un joc final

Poate cea mai impresionantă parte a demo-ului a fost faptul că a rulat live, în timp real, pe o consolă PS5 standard, la 60 de cadre pe secundă, cu ray tracing activat. O performanță care, în teorie, promite mult pentru viitorul jocului – dar trebuie tratată cu reținere.

Un reprezentant CD Projekt a subliniat că demo-ul nu este echivalentul unei versiuni finale de The Witcher 4. Mai degrabă, a fost o vitrină tehnologică, care a prezentat unelte precum Nanite Foliage (pentru redarea rapidă a vegetației detaliate) și soluții avansate pentru modelarea personajelor, animații și simulări fizice.

Întrebat dacă această demonstrație ar putea genera așteptări nerealiste în rândul fanilor – având în vedere startul dificil pe care l-a avut The Witcher 3 la lansare – studioul a răspuns că scopul este pur tehnologic. Modelele de personaje, mediile și scenele ar putea arăta diferit în jocul final.

Cu alte cuvinte, oricât de promițător ar părea acest univers grafic, ceea ce vom juca efectiv în 2026 va fi, cel mai probabil, diferit din multe puncte de vedere.

Cel mai ambițios Witcher de până acum: promisiune sau vis nerealist?

La finalul prezentării, Sebastian Kalemba, vicepreședinte și game director la CD Projekt Red, a afirmat răspicat: „Facem cel mai imersiv și ambițios joc open world Witcher de până acum. Și reușim acest lucru datorită colaborării cu Epic Games pe Unreal Engine.”

Dezvoltarea este „bine avansată”, potrivit ultimului raport financiar al companiei, dar lansarea oficială a jocului este programată abia pentru 2026. Până atunci, vom mai vedea cu siguranță demonstrații, trailere și actualizări care vor contura treptat viziunea finală.

Rămâne de văzut dacă ambițiile CD Projekt Red vor fi susținute și de o lansare stabilă și lipsită de bug-uri – lecțiile trecutului fiind încă proaspete în memoria fanilor.

Un lucru e sigur: dacă echipa reușește să transforme acest potențial tehnologic într-o experiență coerentă, fără să repete greșelile de la Cyberpunk 2077, The Witcher 4 are toate șansele să redefinească standardele pentru RPG-urile open world. Dar până atunci, scepticismul e sănătos.