12 iul. 2025 | 11:22

Vești bune pentru șoferii din România. Cel mai nou tronson de autostradă a fost dat în circulație

Social
Share
Vești bune pentru șoferii din România. Cel mai nou tronson de autostradă a fost dat în circulație
Cel mai nou tronson de autostradă a fost dat în circulație / Foto: Captură Facebook

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău a anunțat finalizarea recepției și deschiderea circulației pe un pod cu o lungime de peste 1,3 kilometri, care traversează râul Buzău.

Acest pod face parte din Lotul 1 al Autostrăzii A7, sectorul Buzău – Vadu Pașii, și reprezintă al doilea cel mai lung pod rutier din țară, după cel de la Brăila, scrie Antena 3 CNN.

Circulația a fost permisă publicului vineri, 11 iulie 2025, în jurul orei 12:00, marcând un pas esențial în dezvoltarea rețelei de transport pe care o deservește Autostrada Moldovei.

Un pas înainte în modernizarea infrastructurii din Moldova

Podul impresionant, cu o lungime de peste 1,3 kilometri, asigură o conexiune rutieră vitală între regiunea Moldovei și celelalte zone din sudul și sud-estul țării.

El este integrat în autostrada A7, cunoscută și sub denumirea de Autostrada Moldovei, care are rolul de a fluidiza traficul pe axa nord-sud, dar și de a stimula dezvoltarea economică a regiunilor traversate.

Podul include și nodul rutier Buzău Est, un punct cheie care facilitează accesul rapid către DN2B prin două sensuri giratorii, oferind astfel o conexiune optimă spre orașele Brăila și Focșani.

Cu o lungime de 1,36 kilometri, podul face parte din lotul 1 Buzău – Vadu Paşii al Autostrăzii A7 şi reprezintă un punct strategic pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul ţării. Proiectul a fost realizat de asocierea condusă de UMB, iar valoarea contractului depăşeşte 689 milioane de lei fără TVA. Deşi lucrările au presupus soluţii tehnice complexe şi au fost parcurse provocări logistice, structura finală corespunde cerinţelor de siguranţă şi funcţionalitate. Odată cu deschiderea podului, circulaţia va fi permisă şi pe nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura cu DN2B spre Brăila, parte din reţeaua strategică de transport. Deschiderea acestei infrastructuri va permite redirecţionarea traficului de tranzit de pe podul Mărăcineni şi centura nordică a municipiului Buzău, contribuind direct la fluidizarea circulaţiei şi creşterea siguranţei rutiere într-una dintre cele mai intens circulate ale județului”, a spus DRPD Buzău, potrivit sursei citate anterior.

Prin deschiderea acestui pod, se preconizează o reducere semnificativă a traficului greu care anterior tranzita podul Mărăcineni sau centura nordică a municipiului Buzău.

Schimbarea va duce la o scădere a aglomerației și la creșterea siguranței rutiere în zonă, contribuind totodată la o mai bună gestionare a traficului și la diminuarea timpilor de deplasare.

Investiție majoră pentru o infrastructură durabilă și sigură

Realizarea acestui pod face parte dintr-un proiect amplu de infrastructură, cu o valoare totală a investiției ce depășește 689 milioane lei (fără TVA).

Lucrările au fost executate de o asociere condusă de compania UMB, iar construcția podului respectă cele mai riguroase standarde de siguranță și durabilitate.

Astfel, podul nu doar că susține un trafic intens, dar asigură și o infrastructură robustă care să deservească nevoile transportului pe termen lung.

Fără niciun dubiu, deschiderea circulației pe acest pod creează premise pentru dezvoltarea economică și socială a zonelor limitrofe, prin facilitarea transportului de persoane și mărfuri.