16 mart. 2025 | 21:31

Unde este amplasat sistemul E-sigur în Bucureşti? Şoferii care încalcă legea pe aceste bulevarde vor plăti amenzi usturătoare

AUTO
Unde este amplasat sistemul E-sigur în Bucureşti? Şoferii care încalcă legea pe aceste bulevarde vor plăti amenzi usturătoare

Noul sistem de monitorizare a traficului, e-SIGUR, a fost introdus în București, unde a început să fie utilizat de Brigada Rutieră pentru a depista șoferii care nu respectă regulile de circulație. Dispozitivele radar au fost amplasate pe trepiede mobile și sunt folosite pentru a înregistra în timp real abaterile de la legislația rutieră. Primele zone vizate sunt Splaiul Unirii și Șoseaua Antiaeriană, artere cunoscute pentru viteza excesivă cu care circulă unii șoferi.

Monitorizare avansată pentru un trafic mai sigur

Potrivit Brigăzii Rutiere, sistemul e-SIGUR are ca principal scop reducerea accidentelor provocate de viteză și alte comportamente periculoase în trafic. Dispozitivele radar detectează automat vehiculele care depășesc limita legală de viteză, contribuind astfel la aplicarea sancțiunilor pentru cei care pun în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.

„Polițiștii acționează astăzi, 15 martie, cu sistemul de monitorizare a traficului e-SIGUR, pentru a depista posibile încălcări ale normelor de circulație pe drumurile publice, în zonele cu risc rutier din municipiul București. Nerespectarea regimului legal de viteză reprezintă una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere, iar scopul implementării acestui sistem este prevenirea evenimentelor rutiere și protejarea tuturor participanților la trafic”, a transmis Poliția Rutieră a Capitalei într-un comunicat oficial.

Extinderea sistemului e-SIGUR în Ilfov

Înainte de implementarea sa în București, sistemul e-SIGUR a fost testat pe drumurile din județul Ilfov, încă de la începutul lunii martie. Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Ilfov, radarele mobile au fost amplasate pe DN1 și DN2, două dintre cele mai circulate drumuri naționale din România.

Sistemul funcționează în modul automat, înregistrând permanent traficul până când capacitatea de stocare a dispozitivului este atinsă. Ulterior, echipajele desemnate procesează imaginile și identifică șoferii care au încălcat limitele legale de viteză. Aceștia vor primi amenzile prin poștă, în urma verificării datelor din baza de date a Poliției Rutiere.

Controverse privind eficiența și transparența sistemului

Deși sistemul e-SIGUR este considerat un pas înainte în monitorizarea traficului și reducerea numărului de accidente rutiere, există și critici din partea publicului. Unele voci susțin că sistemul ar fi trebuit să fie complet automatizat, fără intervenția agenților de poliție în procesul de sancționare. Astfel, ar fi fost evitată posibilitatea ca amenzile să fie aplicate „selectiv” și ar fi fost accelerată transmiterea sancțiunilor către șoferii care încalcă regulile de circulație.

Unii cetățeni au exprimat îngrijorări privind posibilitatea ca anumite persoane să fie favorizate în procesul de aplicare a sancțiunilor, invocând „pilele politice” sau alte forme de influență. Cu toate acestea, autoritățile susțin că sistemul funcționează conform legislației și că obiectivul principal rămâne siguranța rutieră.

Un pas important pentru reducerea accidentelor

România este una dintre țările europene cu cea mai mare rată a accidentelor rutiere mortale raportat la numărul de locuitori. Implementarea sistemului e-SIGUR face parte dintr-un obiectiv inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), având ca scop creșterea siguranței în trafic și reducerea numărului de decese provocate de accidente rutiere.

Pe măsură ce sistemul e-SIGUR se extinde, rămâne de văzut dacă acesta va reuși să descurajeze comportamentele periculoase în trafic și să contribuie la un mediu rutier mai sigur pentru toți participanții.