08 apr. 2025 | 11:05

Una dintre cele mai mari fabrici din România se închide. 700 de persoane vor rămâne fără loc de muncă

News
Una dintre cele mai mari fabrici din România se închide. 700 de persoane vor rămâne fără loc de muncă
O mare fabrica din Romania se va inchide in curand

Fabrica de vagoane marfă Astra Rail Industries din Arad, o unitate cu tradiție de peste 120 de ani, se va închide, ceea ce înseamnă că aproape 700 de angajați vor rămâne fără loc de muncă. Decizia a fost anunțată recent de către compania americană Greenbrier, care deține fabrica din județul Arad. Începând din vară, 699 de salariați din totalul de 777 de angajați vor fi afectați de concedierea colectivă, iar procesul va începe la sfârșitul lunii iunie.

O mare fabrică din România își închide porțile

Închiderea fabricii Astra Rail Industries din Arad se datorează unor provocări economice și logistice tot mai dificile. Într-un comunicat oficial, Greenbrier a explicat că închiderea unității din Arad a fost determinată de costurile operaționale în creștere și presiunile tot mai mari din industria vagoanelor marfă.

De asemenea, vechimea unității și constrângerile legate de amplasamentul său urban au contribuit la această decizie. Compania a precizat că va continua să își concentreze activitățile de producție în fabricile din Caracal și Drobeta Turnu Severin, unde vor fi realizate comenzi din România și din alte țări.

Greenbrier promite sprijin angajaților afectați de concedieri

Decizia Greenbrier de a închide fabrica de la Arad va avea un impact semnificativ asupra comunității locale și a celor aproape 700 de angajați afectați de concediere.

În acest context, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Arad a fost notificată oficial de procesul de concediere colectivă.

Mihaela Jude, purtătorul de cuvânt al AJOFM, a declarat că agenția va colabora cu sindicatele și cu autoritățile locale pentru a sprijini angajații care vor pierde locurile de muncă.

În plus, Greenbrier a anunțat că va coopera strâns cu sindicatele pentru a oferi suport și asistență în perioada de tranziție, transmite Radio România Actualități.

O istorie îndelungată și o tradiție în producția de vagoane

Fabrica de la Arad are o tradiție deosebită, având o istorie de peste 120 de ani în producția de vagoane. Înființată în 1905 sub numele de uzina MARTA, aceasta a fost prima fabrică de automobile din România, iar din 1921 s-a specializat exclusiv în fabricarea vagoanelor.

De-a lungul decadelor, fabrica a produs peste 250.000 de vagoane, ajungând să fie un jucător important pe piața globală, cu vagoane livrate în peste 35 de țări.

În ciuda închiderii fabricii din Arad, Greenbrier își va continua producția în alte locații din România, consolidându-și operațiunile și angajamentul față de industria de vagoane din țară.

Închiderea acestei fabrici de tradiție reprezintă un moment dificil atât pentru angajați, cât și pentru comunitatea locală, dar și pentru industria românească de transport feroviar.