Un pilot a întors avionul după două ore de zbor pentru că și-a amintit că uitat acasă pașaportul
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/Un-pilot-a-intors-avionul-dupa-doua-ore-de-zbor-pentru-ca-si-a-amintit-ca-uitat-acasa-pasaportul.jpg)
Un incident neobișnuit a avut loc weekendul trecut pe un zbor al companiei United Airlines, determinând o întârziere semnificativă pentru pasageri. Un pilot al zborului UA 198, care efectua cursa Los Angeles – Shanghai, și-a dat seama, la două ore după decolare, că și-a uitat pașaportul, obligând aeronava să se întoarcă la sol. Compania aeriană a confirmat incidentul printr-un comunicat oficial, iar situația a stârnit numeroase reacții din partea pasagerilor și experților din industria aviației.
Zbor întors după două ore de la decolare
Boeing-ul 787 al United Airlines a decolat sâmbătă, 22 martie, la ora 14:00, de pe aeroportul internațional din Los Angeles (LAX), având la bord 257 de pasageri și 13 membri ai echipajului. Avionul a urmat ruta obișnuită peste Oceanul Pacific, îndreptându-se spre Shanghai, însă după aproximativ două ore, piloții au decis să redirecționeze zborul. Destinația inițială a fost schimbată cu San Francisco, unde aeronava a aterizat la ora 17:00, conform datelor furnizate de FlightAware.
„Pilotul nu avea pașaportul la bord. Am aranjat ca un nou echipaj să ducă pasagerii la destinație în aceeași seară. Clienții au primit tichete de masă și compensații pentru inconveniențe”, potrivit declarației oficiale a United Airlines.
Noul echipaj a preluat controlul aeronavei, iar aceasta a decolat în jurul orei 21:00, aterizând la Shanghai cu o întârziere de aproximativ șase ore.
Reacțiile pasagerilor: frustrare și surpriză
Pentru pasageri, acest incident a fost unul extrem de frustrant. Yang Shuhan, o pasageră din China, a povestit pentru CNN că a auzit vocea „foarte frustrată” a pilotului în momentul în care a făcut anunțul prin interfon, explicând că și-a uitat pașaportul.
„Nu mi-a venit să cred. Cum este posibil așa ceva?”, a spus ea.
După aterizarea la San Francisco, Yang a primit două tichete de masă în valoare totală de 30 de dolari, pe care le-a folosit la un restaurant japonez din aeroport. Ea a menționat că a depus o cerere de compensație către United Airlines, însă a fost informată că răspunsul ar putea dura până la 14 zile lucrătoare.
Călătoarea, care se întorcea la Hangzhou după o călătorie de afaceri, a ajuns la Shanghai luni la ora 12:43 și a mai avut de parcurs încă două ore și jumătate cu mașina.
„A fost epuizant. Întârzierea mi-a dat peste cap planurile de muncă pentru luni dimineață”, a mărturisit aceasta.
Reacțiile pe rețelele de socializare nu au întârziat să apară, iar mulți pasageri și-au exprimat nemulțumirea pe platforma RedNote, varianta chineză a Instagram.
„Cum este posibil ca un pilot să facă o astfel de greșeală?”, a scris un utilizator, primind peste 10.000 de aprecieri la postare.
Efectele întârzierii asupra altor zboruri
Incidentul nu a afectat doar pasagerii de pe UA 198. Întârzierea aeronavei a cauzat și amânarea zborului de întoarcere UA 199, programat să plece de la Shanghai spre Los Angeles. Pasagerii acestui zbor au fost, de asemenea, afectați, iar un călător de afaceri din Shanghai a declarat pentru CNN că a fost nevoit să-și schimbe biletul de legătură din cauza întârzierii de aproximativ șase ore.
„Este extrem de frustrant. A trebuit să-mi reprogramez toate planurile pentru luni din cauza acestui incident”, a spus acesta.
Experții critică lipsa de disciplină
Shukor Yusof, fondatorul firmei de consultanță Endau Analytics din Singapore, a comentat incidentul, spunând că este „inacceptabil” pentru o companie aeriană globală precum United Airlines.
„Este o greșeală care arată o lipsă de disciplină în respectarea procedurilor interne”, a declarat el pentru CNN.
Deși incidentul nu a ridicat probleme de siguranță, experții subliniază că astfel de greșeli pot afecta serios imaginea unei companii aeriene. United Airlines transportă anual 140 de milioane de pasageri către peste 300 de destinații pe șase continente, iar astfel de incidente pot avea un impact negativ asupra reputației sale.
În plus, cheltuielile generate de această situație, precum combustibilul aruncat înainte de aterizare și compensațiile oferite pasagerilor, pot reprezenta un cost semnificativ pentru companie.
Alte controverse recente ale united airlines
Incidentul cu pilotul care și-a uitat pașaportul nu este singurul care a pus compania United Airlines în lumina reflectoarelor în ultima perioadă. Recent, un pasager a intentat un proces împotriva companiei, susținând că a fost dat afară cu forța dintr-o toaletă de către un pilot în timpul unui zbor dintre Tulum și Houston.
De asemenea, o mamă din New Jersey a acuzat United că i-a cerut să îndepărteze tubul de respirație al fiului său înainte de decolare, ceea ce a generat un val de reacții negative în mediul online.
Deși incidentul din acest weekend nu a avut consecințe grave asupra siguranței zborului, el evidențiază importanța respectării stricte a protocoalelor de călătorie pentru echipajul aerian. Pentru pasagerii afectați, rămâne doar frustrarea unei întârzieri care ar fi putut fi evitată printr-o simplă verificare înainte de decolare.