16 apr. 2025 | 08:00

Un nou gigant auto pe piața din România, fabrica unui producător chinezesc. Dacia și Ford au concurență

AUTO
Share
Un nou gigant auto pe piața din România, fabrica unui producător chinezesc. Dacia și Ford au concurență
O nouă fabrică în România din industria auto

Piața auto din România se pregătește pentru o schimbare majoră, odată cu anunțul că grupul chinez Chery Auto ia în calcul construirea unei fabrici la noi în țară. În timp ce Dacia și Ford dominau până acum producția locală, apariția unui nou jucător de talie globală poate reseta echilibrul și aduce o concurență serioasă în segmentul SUV-urilor accesibile și al modelelor hibride.

Oficialii Chery au confirmat pentru EVmarket.ro că în 2026 ar putea începe lucrările pentru o uzină în România. În prezent, compania se află în faza de selecție a partenerilor locali și a terenului pe care urmează să fie amplasată fabrica.

Chery Auto, un colos în expansiune rapidă în Europa

Grupul Chery, cu sediul în Wuhu, China, este cel mai mare exportator de autoturisme din China de 22 de ani consecutiv. În 2024, compania a atins un record istoric de vânzări, livrând peste 2,6 milioane de vehicule la nivel global, cu o creștere de 38% față de anul anterior.

Strategia de expansiune în Europa a început deja, prin deschiderea unei fabrici operaționale în Spania și livrări de modele în Ungaria și Polonia. Modelele Tiggo 7 și Tiggo 8, disponibile atât în variante cu motor clasic, cât și plug-in hybrid, au primit certificarea WVTA, ceea ce le permite comercializarea în toată Europa și în afara Uniunii Europene.

În România, SUV-urile Tiggo 7 și Tiggo 8 vor fi primele modele Chery disponibile, marcând intrarea oficială a brandului pe piața auto locală. În portofoliul Chery se mai regăsesc și modelele Tiggo 4 HEV, Tiggo 9 PHEV, dar și alte mărci ale grupului precum Omoda, Jaecoo, Jetour, Exeed și Luxeed (dezvoltată în cooperare cu Huawei).

România, nouă destinație strategică pentru producția auto

Decizia de a construi o fabrică în România nu este întâmplătoare. Europa de Est oferă condiții favorabile pentru investiții auto: costuri reduse de producție, forță de muncă calificată și acces rapid la piețele europene. În plus, infrastructura dezvoltată în jurul industriei auto – cu Dacia la Mioveni și Ford Otosan la Craiova – creează un ecosistem competitiv în care Chery poate prospera.

Prin deschiderea unei fabrici aici, Chery nu doar că își va consolida prezența europeană, dar va pune și presiune suplimentară pe jucătorii tradiționali din România. Dacia, care domină segmentul SUV-urilor accesibile, și Ford, care mizează pe electrificare și hibridizare, vor avea un nou rival cu ambiții globale și experiență solidă în producția de vehicule hibride și electrice.

Dacă proiectul se concretizează, România va deveni gazda a trei giganți auto internaționali, consolidându-și poziția ca unul dintre cele mai importante huburi de producție auto din Europa Centrală și de Est.