11 mart. 2025 | 18:41

Un lanț de magazine românești se închide dramatic după 15 de ani de funcționare. Reacția patronului: „N-a mai rămas nimic”

BANI ȘI CURS VALUTAR
Share
Un lanț de magazine românești se închide dramatic după 15 de ani de funcționare. Reacția patronului:

Ne bucurăm atunci când vedem antreprenori curajoși și plini de inițiativă ce reușesc să construiască afaceri prospere la noi, dar, în egală măsură, atunci când o firmă se închide, nu poți să nu preiei și tu o parte din suferința celor ce și-au dedicat ani din viață pentru a o ridica. Acest sentiment ne încearcă astăzi, când afăm despre închiderea lanțului de magazine outlet Tabita.

Gigantul local din Cluj-Napoca vindea, în mai multe puncte de distribuție, articole vestimentare outlet de la designeri renumiți.

De-a lungul celor 15 ani de la înființare, atunci când s-a lansat modest cu un simplu magazin de produse second-hand de import, nimeni nu anticipa succesul formidabil ce urma. În tot acest timp, numeroși români au ales să treacă pragul magazinelor Tabita și să achiziționeze haine la prețuri accesibile, dat fiind că profilul unui retailer de tip outlet tocmai asta prevede – marfă la prețuri mai avantajoase comparativ cu stocurile inițiale.

În cea mai prosperă perioadă a companiei, aceasta deținea 6 magazine în Cluj-Napoca, și anume: pe Memo, în Mărăști, pe Regele Ferdinand, pe Eroilor, pe Primăverii și lângă Kaufland Mănăștur.

Totuși, în pofida unui succes răsunător pe plan local, ce a transformat Tabita într-un adevărat punct de reper pe harta shopping-ului, astăzi lanțul de magazine pune lacătul pe ușă.

Patronul lanțului de magazine confirmă faptul că a pus lacătul pe ușă

Vestea a fost confirmată chiar de conducere, însă patronul nu dorește să ofere, cel puțin pentru moment, informații suplimentare cu privire la motivele ce au dus la închiderea magazinelor sale. Cel mai probabil, dacă este să speculăm, putem vorbi de întâmpinarea unor dificultăți financiare ce nu au putut fi depășite sau, pur și simplu reprofilarea conducerii către un alt tip de business.

„Așa este. S-a închis. Dar nu suntem pe online. În momentul de față, nu vreau să comentez. Nu. N-a mai rămas nimic. Dar acum nu vă pot spune mai multe. Îmi pare tare rău. Vă doresc succes! O zi bună!”, a declarat Filip Viorel Berende, pentru Media9.

Surse din piață vorbesc despre faptul că explicația din spatele dispariției popularului lanț de magazine ar avea explicații pur financiare, cauzate de o scăderere a volumului de vânzări care s-a întins pe o perioadă foarte lungă, de ani de zile.

Astfel, în ultimii ani, magazinele nu s-ar mai fi bucurat de popularitatea de odihioară, tot mai puțini clienți trecându-le pragul, motiv pentru care unele unități au fost închise treptat, până s-a ajuns, după cum se pare, la dispariția completă a gigantului de pe piața outlet.

Nu putem ști cu sigutanță ce s-a întâmplat, însă este trist când o companie de succes dispare, fiindcă odată cu ea dispar anii de muncă din spate, avem angajați care intră poate în șomaj, dar și mai puține contribuții către bugetul de stat.