18 iun. 2025 | 16:39

Uită de supercaruri, noul Corvette ZR1X vine să concureze hyper-carurile

AUTO
Uită de supercaruri, noul Corvette ZR1X vine să concureze hyper-carurile
Preț și disponibilitate: când și cât va costa hypercarul american Foto: CarScoops

Chevrolet a dezvăluit oficial modelul Corvette ZR1X, cea mai puternică mașină de performanță din istoria sa. Cu un motor V8 turboalimentat, tracțiune integrală și o putere incredibilă de 1.250 cai putere, acest hypercar american promite să redefinească limitele performanței și să pună la grea încercare concurența europeană și japoneză. Dacă ești pasionat de mașini rapide, pregătește-te să afli ce face din acest Corvette o adevărată bestie pe patru roți.

Foto: CarScoops

Motorul și tehnologia care stau la baza ZR1X

Noul Corvette ZR1X nu este doar o combinație între modelele ZR1 și E-Ray, ci o fuziune avansată a celor mai bune tehnologii americane de până acum. La baza sa se află motorul V8 LT7 twin-turbo de 5,5 litri, preluat de la ZR1, care dezvoltă 1.064 cai putere la 7.000 rpm și un cuplu impresionant de 1.120 Nm la 6.000 rpm. Motorul are un arbore cotit plat, turbos-uri mari de 76 mm și un sistem de antrenare cu finger-follower pentru a maximiza performanța internă.

În plus, ZR1X integrează tehnologia hibridă a modelului E-Ray, folosind o baterie de 1,9 kWh și un motor electric care adaugă încă 186 cai putere și 197 Nm la roțile din față. Această configurație asigură tracțiune integrală și o distribuție optimă a puterii, astfel încât mașina să livreze accelerație și aderență maximă indiferent de condiții. Sistemul hibrid poate furniza puterea electrică până la 260 km/h, apoi se decuplează pentru a permite motorului termic să strălucească singur.

Performanțe care depășesc supercarurile clasice

Chevrolet spune că ZR1X poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2 secunde și poate parcurge un sfert de milă în mai puțin de 9 secunde, cu o viteză de trap de peste 240 km/h. Aceste cifre îl aduc direct în zona hypercarurilor, iar rivalul său direct ar putea fi Dodge Challenger SRT Demon 170 sau alte mașini de drag-racing de top. Însă punctul forte al Corvette-ului este pe circuit, nu doar pe linia dreaptă.

Cartea de vizită a acestui model este și sistemul său de frânare J59, cu discuri uriașe de 16,5 inch și etriere față cu 10 pistoane, oferind o decelerare de până la 1,9G în testele oficiale. Două setări de șasiu sunt disponibile: unul orientat spre utilizarea pe șosea cu anvelope Michelin PS4S și altul pentru circuit, cu suspensie mai rigidă și anvelope Michelin Pilot Cup 2. Un pachet aerodinamic opțional poate genera până la 544 kg de apăsare la viteze mari, oferind stabilitate maximă chiar și în viraje rapide.

Chevrolet pregătește lansarea versiunilor coupe și hardtop decapotabil pentru anul model 2026, cu producția care va începe chiar în acest an. Deși prețul oficial nu a fost anunțat, estimările vorbesc despre un cost de pornire în jurul a 250.000 de dolari, care poate ajunge spre 300.000 de dolari cu toate opționalele incluse. Asta îl face o alternativă competitivă la alte hypercaruri care pot depăși cu ușurință 500.000 de dolari.

Având în vedere performanțele și tehnologia, ZR1X poate fi considerat un „value play” serios pentru cine caută putere de top și exclusivitate fără să plătească sume exorbitante pentru o marcă europeană. Rămâne însă de văzut cum va evolua prețul în condițiile pieței și dacă cererea va determina creșteri semnificative.

Noul Corvette ZR1X ar putea schimba pentru totdeauna percepția asupra hypercarurilor americane, dovedind că o mașină americană poate concura fără complexe cu bestiile europene și asiatice. Dacă vrei să afli mai multe despre mașini de top și tendințele din lumea auto, vezi și alte articole pe Playtech.ro despre performanță auto și inovații tehnologice. Pregătește-te pentru o revoluție americană pe șosele și pe circuite!