01 aug. 2025 | 15:32

Turiştii americani dezamăgiţi de unul dintre cele mai frumoase locuri din Italia: „Nu arată deloc ca în poze”. Mulţi români ajung aici vara

ȘTIRI EXTERNE
Share
Turiştii americani dezamăgiţi de unul dintre cele mai frumoase locuri din Italia:

Vacanțele planificate după recomandările de pe rețelele de socializare nu oferă întotdeauna experiența la care speră turiștii. O familie din Statele Unite a aflat acest lucru pe propria piele, după ce a zburat aproape 10 ore pentru a vizita Positano, una dintre cele mai căutate destinații de pe Coasta Amalfi. Deși fotografiile și videoclipurile de pe internet promiteau un colț de rai liniștit, realitatea s-a dovedit a fi complet diferită.

O vacanță de vis care a început cu mari așteptări

Regina Simmons, în vârstă de 38 de ani, împreună cu soțul său Dan, de 46 de ani, și fiicele lor, Sofia (16 ani) și Camila (13 ani), au ajuns în Italia la sfârșitul lunii mai, pregătiți pentru o escapadă europeană de neuitat. Familia, care locuiește în Las Vegas, și-a propus să exploreze Roma, Sorrento și faimosul Positano, locuri văzute în nenumărate videoclipuri virale pe TikTok.

„Cu siguranță l-am văzut pe rețelele de socializare. Există sute de videoclipuri frumoase cu Positano care te inspiră să mergi acolo. Și anul acesta pare foarte la modă – mulți dintre prietenii mei americani călătoresc în Italia anul acesta”, a spus Regina.

În imaginația lor, îi așteptau străzi înguste, dar pustii, piețe autentice cu localnici care vindeau legume proaspete și o atmosferă calmă, departe de agitația orașelor mari.

Realitatea din Positano: „Un haos complet”

Familia Simmons a petrecut o zi în Positano pe 1 iunie, dar experiența lor a fost departe de ceea ce speraseră. Regina a povestit că a fost copleșită de numărul imens de turiști.

„Am fost copleșiți de numărul de oameni. A trebuit să căutăm un restaurant în care să ne ascundem și să facem un plan. Positano este plin de străduțe strâmte și toată lumea merge împreună. Jumătate dintre oameni urcă, iar cealaltă jumătate coboară. Era un haos total. Toată lumea se atingea, umăr la umăr”, a declarat ea.

Chiar și gara le-a lăsat o impresie neplăcută, Regina descriind-o drept „ceva desprins dintr-un film de groază”. Pentru a evita aglomerația, familia s-a refugiat de mai multe ori în holurile hotelurilor din zonă.

Între peisaje de vis și dezamăgiri turistice

Deși apusurile și panoramele asupra mării li s-au părut spectaculoase, atmosfera generală le-a lăsat un gust amar. Positano era plin de magazine și restaurante orientate către turiști, iar limba italiană părea aproape absentă din peisaj.

„Am descoperit că totul era în engleză și că erau americani peste tot. Am luat cursuri de italiană și nu am avut niciodată nevoie să o folosesc”, a spus Regina, subliniind că atmosfera autentică pe care o căutau lipsea cu desăvârșire.

Experiența lor confirmă trendul actual al turismului digital, unde destinațiile „la modă” pe rețelele de socializare devin rapid supraaglomerate.

„Dacă e la modă pe rețelele de socializare, toată lumea vrea să facă ce fac toți ceilalți. Inclusiv eu! Nu credeți tot ce vedeți pe rețelele de socializare”, a conchis Regina.

Familia Simmons a decis ca, pentru următoarea vacanță europeană, să caute o destinație mai puțin populară, în speranța unei experiențe mai autentice și mai liniștite.