Trenuri de pasageri defectate pe calea ferată, între Crivina și Buftea. Circulaţia feroviară este afectată
Luni dimineață, traficul feroviar pe segmentul Crivina – Buftea este serios perturbat, în urma defectării a două trenuri de călători.
Circulație feroviară afectată între Crivina și Buftea
„Circulaţia feroviară se desfăşoară la această oră în condiţii speciale pe intervalul de staţii Crivina – Periş – Buftea, ca urmare a defectării trenurilor R 5010 între Crivina – Periş şi IR 1654 între Periş – Buftea, pe firul II”, a transmis Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA.
Potrivit aceleiași surse, incidentul a fost cauzat de ruperea pantografelor celor două garnituri, ceea ce a generat avarii la linia de contact. Pentru remedierea situației, echipele de intervenție acționează cu o drezină pantograf. Până la retragerea trenurilor defecte din linia curentă și finalizarea lucrărilor de reparație, circulația feroviară va fi redirecționată pe firul I, între Crivina și Buftea.
CFR SA dă asigurări că traficul va reveni la normal în cel mai scurt timp posibil, imediat ce trenurile rămase în câmp – R 5010 între Crivina și Periș și IR 1654 între Periș și Buftea – vor fi retrase din traseu și intervențiile vor fi finalizate.
Istoria CFR SA
Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA este succesoarea de drept a vechii administrații feroviare române, o instituție cu rădăcini adânci în istoria modernă a țării. Primele inițiative feroviare pe teritoriul actual al României datează din a doua jumătate a secolului al XIX-lea, când în 1869 a fost inaugurată prima linie feroviară între București și Giurgiu.
Pe măsură ce rețeaua de căi ferate s-a extins, s-a impus necesitatea unei structuri organizatorice unitare. Astfel, în 1880 a fost înființată Căile Ferate Române (CFR), ca administrație de stat, având rolul de a gestiona construcția, întreținerea și exploatarea rețelei feroviare.
După 1990, în contextul reformelor din sectorul public, CFR a trecut printr-un amplu proces de restructurare. În 1998, a fost înființată Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA, cu statut de societate comercială pe acțiuni, având ca obiect principal de activitate administrarea infrastructurii feroviare publice.
În prezent, CFR SA este responsabilă de întreținerea și modernizarea celor peste 10.000 km de cale ferată din România, facilitând transportul de pasageri și marfă, atât intern, cât și internațional. Compania joacă un rol esențial în conectarea regiunilor țării și în integrarea rețelei feroviare românești în sistemul european de transport.