23 apr. 2025 | 08:57

SUV-ul care bate recorduri: 2.239 km autonomie reală cu un singur plin! Chinezii de la Dongfeng rescriu regulile jocului

AUTO
SUV-ul care bate recorduri: 2.239 km autonomie reală cu un singur plin! Chinezii de la Dongfeng rescriu regulile jocului
Un sistem hibrid complex, dar eficient Foto: Aeolus L7/Piataauto.md

Chinezii fac din nou senzație pe piața auto globală, iar de data aceasta au trecut la un alt nivel. Noul SUV plug-in hibrid Aeolus L7 de la Dongfeng a reușit să parcurgă, în viața reală, nu mai puțin de 2.239 km cu un singur plin – o performanță care depășește orice alt model hibrid cunoscut.

Această autonomie impresionantă nu este doar o promisiune pe hârtie, ci rezultatul unui test pe drumurile publice din China, pe insula Hainan. SUV-ul a făcut de trei ori înconjurul insulei, fără realimentare, demonstrând că această cifră nu este doar o strategie de marketing, ci o realitate tehnologică. Iar când te gândești că această distanță e echivalentă cu un drum de la București până în Montpellier, Franța, fără opriri pentru alimentare, parcă începi să privești hibrizii chinezești cu alți ochi.

Aeolus L7 nu este un model complet nou, ci un facelift al unei versiuni mai vechi lansate în 2023. Dar inovația vine din sistemul plug-in hibrid implementat acum, care îmbină în mod inteligent motorul pe benzină cu două motoare electrice.

Pe scurt, SUV-ul este propulsat de un motor termic de 1,5 litri, cu o eficiență termică uriașă de 45,18% – una dintre cele mai ridicate din lume. Acest motor e legat de o cutie de viteze cu patru trepte, dar în același timp colaborează cu două motoare electrice: unul mai mic, care funcționează și ca generator, și unul de tracțiune, care propulsează direct puntea față. Astfel, la viteze mici, mașina e complet electrică, iar la cele mari, benzina intră în acțiune, dar doar atunci când e nevoie. Iar când vrei putere maximă, toate cele trei surse energetice colaborează pentru a livra 355 CP.

Autonomia variază în funcție de capacitatea bateriei: cu bateria de 17 kWh, primești 1.400 km, iar cu cea de 30 kWh, ajungi oficial la 1.500 km. Dar iată că, în realitate, SUV-ul a dus această limită cu mult mai departe.

Inteligent, rapid și accesibil

Într-o eră în care inteligența artificială a devenit o componentă cheie în industria auto, Dongfeng nu s-a lăsat mai prejos. Aeolus L7 vine echipat cu un procesor puternic – Qualcomm Snapdragon 8155 – și un sistem AI integrat care nu doar că asistă în multimedia sau comenzi vocale, dar contribuie activ la optimizarea gestionării energiei între cele trei surse de propulsie.

Această integrare a AI-ului pare să fie cheia către eficiența incredibilă demonstrată. Practic, mașina decide în timp real care sursă energetică este cea mai potrivită în funcție de drum, stilul de condus și chiar condițiile meteo. Iar rezultatul este spectaculos.

Foto: Aeolus L7/Piataauto.md

Toate aceste tehnologii ar părea rezervate pentru SUV-uri premium de peste 50.000 de dolari. Și totuși, Aeolus L7 este disponibil în China pentru sub 20.000 de dolari. E un preț care redefinește raportul calitate-preț în segmentul plug-in hybrid și îl face o opțiune tentantă nu doar pentru piețele asiatice, ci și pentru Europa, dacă modelul va fi importat.

Ce urmează? Chinezii ridică ștacheta în mod periculos de sus

Performanțele lui Aeolus L7 nu sunt un caz izolat. Chinezii lansează în lanț modele PHEV (plug-in hybrid electric vehicles) cu autonomii de 1.900, 2.100 și acum 2.239 km. Este clar că acești constructori și-au stabilit ca obiectiv nu doar parcurgerea distanței, ci și cucerirea încrederii globale.

Cu prețuri accesibile, tehnologie de vârf și o autonomie pe care nici modelele electrice pure de top nu o pot atinge, SUV-urile hibride chinezești au toate șansele să devină un game changer. Iar pentru tine, dacă ești în căutarea unei mașini care să combine mobilitatea electrică de zi cu zi cu autonomia ideală pentru călătorii lungi, Aeolus L7 ar putea fi alegerea perfectă – cu condiția să ajungă și în showroom-urile din Europa.