Supermarketul românesc care se întrece cu Mega Image, Lidl, Kaufland și Carrefour are planuri mari de extindere. Unde se deschid următoarele magazine La Cocoș
Lanțul de supermarketuri La Cocoș, fondat de familia Nica din Ploiești, continuă să surprindă piața de retail alimentar din România. După un an 2024 spectaculos, cu vânzări în creștere și noi investiții, rețeaua autohtonă se pregătește să deschidă noi hipermarketuri în marile orașe ale țării, consolidându-și poziția de lider local în fața marilor jucători internaționali.
La Cocoș, vânzări record și poziție de lider local
Cu o cifră de afaceri de 236,5 milioane de euro în 2024, în creștere cu 20% față de anul precedent, La Cocoș devine cea mai puternică rețea românească din retailul alimentar, după veniturile obținute din activități comparabile.
Evoluția spectaculoasă a brandului românesc vine după ani de dezvoltare susținută și consolidare în fața unor giganți precum Carrefour, Lidl, Mega Image și Kaufland. Estimările pentru 2025 sunt la fel de ambițioase: vânzări de peste 300 de milioane de euro, conform Observatorului Prahovean.
Acest salt este susținut de extinderea accelerată a rețelei și de infuzia de capital obținută în urma preluării majoritare de către BERD, CEECAT Capital și Morphosis Capital, investiție anunțată în septembrie 2024.
Unde apar următoarele magazine La Cocoș
După deschiderea din Brașov din ianuarie 2025 – cel de-al patrulea hipermarket al rețelei – La Cocoș pregătește încă trei lansări pentru acest an. Prima va avea loc în Craiova, în fosta locație PIC, la începutul lunii august.
Urmează Pitești, în centrul comercial Supernova, unde retailerul românesc va prelua spațiul lăsat liber de Carrefour. Deschiderea magazinului este programată cel târziu pentru 15 septembrie 2025.
Ultimul din valul de extinderi va fi magazinul din Arad, ce va funcționa în fosta locație Remarkt din cartierul Micălaca, cu inaugurare estimată pentru sfârșitul lunii septembrie.
Obiective ambițioase: 15 magazine și 1 miliard de euro până în 2030
Strategia La Cocoș nu se limitează la 2025. Compania și-a propus să deschidă 12 noi hipermarketuri în următorii 3-5 ani, iar până în 2030 să ajungă la 15 magazine și venituri de 1 miliard de euro.
De la primul magazin deschis în Ploiești în 2014, până la cea mai recentă unitate inaugurată în 2023 – cel mai mare hipermarket alimentar independent din România, cu o suprafață de 13.000 mp – La Cocoș a demonstrat că un brand românesc poate concura de la egal la egal cu marii retaileri internaționali.
Acum, cu sprijinul noilor investitori și o echipă de conducere consolidată – din care fac parte Sebastian Tcaciuc (CEECAT), Adrian Netea (Morphosis Capital) și Miljan Zdrale (BERD) – La Cocoș își propune să devină un nume familiar în toate marile orașe din România.