26 mart. 2025 | 10:52

Şoselele pe care se montează sute de radare fixe. Şoferii români nu mai pot fenta legile

News
Şoselele pe care se montează sute de radare fixe. Şoferii români nu mai pot fenta legile
Drumurile unde se monteaza sute de radare fixe

Începând cu anul 2026, șoferii români vor trebui să fie mai atenți ca niciodată la limitele de viteză, întrucât pe drumurile naționale și pe autostrăzi vor fi montate 400 de noi camere radar fixe. Acestea vor face parte dintr-un sistem de monitorizare modernizat, care își propune să reducă semnificativ numărul accidentelor rutiere până în 2030. Așadar, respectarea legilor devine din ce în ce mai importantă, iar fenta reglementărilor ar putea deveni imposibilă pentru cei care încalcă regulile de circulație.

Camerele radar fixe – o măsură pentru siguranța rutieră

Aceste noi camere radar, care vor fi amplasate pe drumurile cu risc crescut, vor monitoriza constant traficul și vor sancționa șoferii care depășesc viteza legală, conform Euronews România.

Primele locații unde vor fi montate noile aparate radar sunt drumurile naționale cu risc ridicat, precum DN1, DN2, DN7, DN6, dar și sectoarele mai vechi de autostrăzi A1, A2 și A3.

Aceste radare vor fi completate de aproape 700 de camere deja instalate în cadrul programului e-Sigur, gestionat de Poliția Română. Sistemul va permite un control mult mai strict al traficului, iar procesul de amendare a celor care nu respectă legea va rămâne atributul Poliției.

”În primă fază vom monta pe Drumurile Naționale cu risc, DN1, DN2, DN7, DN6 și pe sectoarele vechi de Autostrăzi, A1, A2 și pe A3 pe zonele unde nu au fost prevăzute din contract.

Aceste camere radar se vor monta prin construcția efectivă a autostrăzii și alte camere care vor face parte din sistemul E-sigur pentru identificarea vitezei.

În fiecare contract avem dincolo de partea de construcție a drumului avem prevăzute montarea unor sistem de informare”, a precizat Alin Șerbănescu.

Eficiența noilor tehnologii radar

Noile camere radar au o tehnologie avansată, care permite detectarea încălcării limitei de viteză în doar 0,21 secunde. Conform specialiștilor, acest timp de reacție extrem de rapid face aproape imposibilă pentru șoferi evitarea sancțiunilor.

De asemenea, aceste camere vor putea urmări toate vehiculele care depășesc limita de viteză, ceea ce va duce la o scădere semnificativă a comportamentului imprudent pe drumurile din România.

Unul dintre directorii CNAIR, Bogdan Oproiu, a subliniat că aceste camere radar au un impact major asupra siguranței rutiere, deoarece măsurile luate vor contribui la crearea unui mediu mai sigur pentru toți participanții la trafic. Astfel, aceste aparate vor funcționa ca un puternic factor de descurajare pentru șoferii vitezomani.

Educația rutieră, cheia unei schimbări pe termen lung

În ciuda avantajelor tehnologiei radar, experții în siguranță rutieră subliniază că nu doar aparatele radar sunt suficiente pentru reducerea accidentelor. Este nevoie și de o educație rutieră mai solidă și de conștientizarea importanței respectării regulilor de circulație.

Sorin Ene, fost campion național la drift, afirmă că majoritatea conducătorilor auto nu înțeleg pericolele pe care le poate genera depășirea limitei de viteză și lipsa unei conduite corecte la volan.

De aceea, pe termen lung, radarele fixe, împreună cu educația rutieră, vor contribui semnificativ la îmbunătățirea siguranței în trafic. Astfel, șoferii români nu vor mai putea fenta legile în fața noilor radare fixe.

Acestea vor face parte dintr-un sistem integrat, care va contribui la o circulație mai sigură și va asigura o reducere semnificativă a accidentelor rutiere, în concordanță cu obiectivele stabilite de autorități pentru 2030.