Sfârșitul unei ere pentru două mașini sport: Gata cu BMW Z4 și Toyota GR Supra în 2026
În ciuda popularității tot mai mari a SUV-urilor și crossover-urilor, există încă un segment dedicat pasionaților de automobilism: mașinile sport.
Ele sunt un simbol al performanței și, de obicei, vin cu prețuri destul de ridicate. Totuși, în 2026, două dintre cele mai apreciate mașini sport de pe piață vor ieși din producție: BMW Z4 și Toyota GR Supra.
Aceste modele, care au fost dezvoltate de două mari mărci auto, BMW și Toyota, au avut o viață scurtă pe piață, dar au lăsat o amprentă semnificativă în industria auto, scrie AutoBlog.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/BMW-Z4-scaled.jpg)
BMW Z4 / Foto: Wikipedia
O colaborare interesantă între BMW și Toyota
Colaborările dintre mari producători auto sunt adesea o soluție eficientă pentru a reduce costurile și a accelera dezvoltarea modelelor noi. În cazul BMW Z4 și Toyota GR Supra, cele două mărci au lucrat împreună la dezvoltarea acestora.
Ambele vehicule au fost construite pe aceeași platformă și au împărțit motoare și transmisii similare. Producția acestora a avut loc în fabrica Magna Steyr din Graz, Austria, iar modelele au fost apreciate pentru performanțele lor deosebite și pentru opțiunile de transmisie manuală, tot mai rare în prezent.
Din păcate, soarta lor a fost strâns legată, iar decizia BMW de a opri producția Z4 a dus și la retragerea GR Supra de pe piață.
Chiar dacă producția Z4 a fost prelungită până în 2026, nu există planuri de a înlocui aceste modele într-un viitor apropiat. Decizia vine într-un context în care vânzările acestor mașini sport au fost mai scăzute decât se așteptau producătorii.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/Toyota-GR-Supra.jpg)
Toyota GR Supra / Foto: Toyota
Ce planuri de viitor există, totuși
Vânzările Toyota GR Supra nu au fost nici ele spectaculoase, în special în Statele Unite, unde au fost vândute doar 2.652 de unități în anul precedent.
De la relansarea modelului în 2019, Toyota a vândut mai puțin de 25.000 de unități, o performanță modestă pentru un model sportiv de renume.
Această scădere a cererii a fost un factor cheie în decizia de a opri producția modelului Supra, iar Toyota nu pare să aibă planuri de a-l înlocui în viitorul apropiat.
Totuși, Toyota va lansa o ediție finală a Supra, marcând astfel încheierea celei de-a cincea generații a acestui model emblematic.
Supra MkV Final Edition va include caracteristici exclusive, precum jante de 19 inch mat negru, un spoiler din fibră de carbon și capacele oglinzilor în aceeași nuanță, dar și un pachet inspirat de competițiile de motorsport.
Ediția cu pricina va fi, practic, un omagiu adus unui model care, deși nu a avut succesul scontat, a reușit să își păstreze locul în inimile pasionaților de mașini sport.
În concluzie, 2026 va marca sfârșitul unei ere pentru două dintre cele mai iubite modele sport din lume.
BMW Z4 și Toyota GR Supra vor rămâne în istoria automobilistică ca simboluri ale colaborării internaționale și ale performanței înalte. Totuși, în fața schimbărilor din preferințele consumatorilor și a scăderii vânzărilor, viitorul acestor tipuri de mașini rămâne unul incert.