Se construiește un nou drum de mare viteză pentru București. Șoseaua va lega Capitala de un punct strategic al țării
Un pas important pentru infrastructura rutieră a României a fost făcut chiar de Ziua Europei. Compania Națională de Investiții Rutiere a desemnat câștigătorul contractului pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București–Giurgiu. Noua șosea va fi prima autostradă ce leagă Capitala de granița cu Bulgaria și va fi proiectată cu tehnologii moderne, în linie cu standardele europene.
Legătura rutieră cu Bulgaria, tot mai aproape
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat atribuirea contractului pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al drumului de mare viteză București–Giurgiu. Câștigătoarea este asocierea de firme românești SC Proiect Construct Regiunea Transilvania (lider) – Roads Design.
Valoarea ofertei câștigătoare este de 31,2 milioane lei fără TVA, iar contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021–2027.
Noua șosea de mare viteză este considerată un proiect esențial pentru conectivitatea regională și pentru întărirea relațiilor de transport între România și Bulgaria.
Este pentru prima dată când o autostradă din România va fi proiectată în proximitatea frontierei sudice, cu scopul de a ușura traficul și de a integra mai eficient rețelele de transport din cele două țări vecine.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/05/Se-construieste-un-nou-drum-de-mare-viteza-pentru-Bucuresti.jpg)
Un nou proiect rutier de mare viteza este in derulare in zona Capitalei. Sursa: Compania Nationala de Investitii Rutiere/Facebook
Primul proiect rutier cu tehnologie BIM
Drumul București–Giurgiu reprezintă și o premieră în domeniul infrastructurii rutiere din România: va fi primul proiect în care se va implementa conceptul BIM (Building Information Modeling).
Această tehnologie permite modelarea digitală a întregului proiect de infrastructură, contribuind la o mai bună planificare, execuție și monitorizare.
Directorul General al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat importanța acestui moment:
”De Ziua Europei, pe care pentru prima dată o sărbătorim în spațiul de liberă circulație Schengen, facem un pas important pentru prima autostradă care se proiectează la frontiera cu Bulgaria, o investiție esențială nu doar pentru conectivitatea și mobilitatea între cele două țări, ci și pe întreaga rețea europeană de transport.
Drumul de mare viteză București-Giurgiu este, totodată, și primul proiect de infrastructură rutieră în care se punctează implementarea conceptului BIM (Building Information Modeling). Apreciem interesul deosebit pentru acest proiect și vă asigurăm că toate propunerile pe care le-am primit vor fi atent analizate.”
Ce urmează după atribuirea contractului
Pentru ca lucrările să poată avansa, contractul trebuie semnat oficial după expirarea perioadei legale de depunere a eventualelor contestații. Studiul de Fezabilitate reprezintă prima etapă tehnică majoră din dezvoltarea unui proiect rutier de asemenea amploare. Ulterior, autoritățile vor putea lansa licitația pentru proiectarea și execuția efectivă a autostrăzii.
Noua șosea de mare viteză nu doar că va reduce semnificativ timpul de deplasare între București și Giurgiu, dar va deveni și o poartă strategică de acces către Bulgaria și sudul Europei.