14 mai 2025 | 08:09

Renault Boreal, SUV-ul global care ascunde în el o Dacia Bigster

AUTO
Share
Renault Boreal, SUV-ul global care ascunde în el o Dacia Bigster
Boreal: un Bigster cu haine Renault și ambiții globale

Renault își continuă expansiunea internațională cu un nou model care promite să atragă atenția pe piețele din afara Europei. Deși acoperit de un camuflaj greu de pătruns, noul Renault Boreal a fost surprins în primele imagini spion, iar surpriza e mai degrabă o confirmare: sub caroseria redesenată se ascunde o versiune evoluată a Daciei Bigster. Boreal face parte din strategia Renault International Plan 2027 și va fi prezentat oficial în Brazilia, o piață-cheie în viziunea producătorului francez.

Acest SUV de segment C promite o combinație de robustețe, tehnologie și versatilitate, dar și o detașare clară de identitatea Dacia, cu care până acum Renault împărțea multe platforme și modele în piețele emergente. Boreal este răspunsul Renault la cererea în creștere pentru SUV-uri spațioase și tehnologizate pe piețele extra-europene. Iar dacă ești curios cum se descurcă Dacia Bigster, nu strică să te uiți puțin în trecutul acestei surori mai accesibile.

Deși Renault nu confirmă oficial legătura directă cu Dacia Bigster, primele imagini publicate de site-urile auto internaționale precum Carscoops sau Autos Segredos arată clar o siluetă familiară fanilor Dacia. Totuși, sunt diferențe clare în zona frontală și cea din spate. Boreal adoptă farurile și grila văzute pe Renault Kardian, crossover-ul recent lansat în America Latină. Spatele beneficiază de stopuri cu design distinct, specific gamei Renault.

Interiorul va fi cu siguranță mai rafinat, așa cum s-a întâmplat și în cazul Kardian, iar dotările vor fi adaptate cerințelor regionale. Asta înseamnă echipamente de confort mai bune, materiale de calitate superioară și un sistem multimedia compatibil cu cerințele conectivității moderne. Practic, Boreal devine o alternativă „premium” la ceea ce oferă Dacia Bigster, fără a intra în concurență directă cu modelele Renault din Europa.

Modelul va fi construit pe platforma CMF-B LS, aceeași folosită la Dacia, dar adaptată pentru piețele internaționale. Renault o va utiliza pentru SUV-uri, hatchback-uri și chiar pick-up-uri, cum este viitorul Niagara. Boreal va fi produs în uzina din Brazilia și va ajunge pe 70 de piețe din afara Europei: America de Sud, Africa de Sud, Australia, Turcia și India.

Motorizări adaptate și mai puțină presiune ecologică

Una dintre marile diferențe între Boreal și Bigster va fi motorizarea. Pe piețele internaționale, Renault are mai multă libertate în alegerea propulsoarelor, pentru că nu trebuie să respecte restricțiile stricte de emisii impuse în UE. Astfel, Boreal va avea sub capotă propulsoare pe benzină, E85 (etanol), GPL, dar și versiuni mild hybrid și full hybrid.

Foto: Carscoops

Se pare că motorul de 1.3 litri, cu patru cilindri, retras din gama Dacia, va reveni pe Boreal, oferind mai multă putere și un comportament dinamic mai apropiat de ceea ce cer clienții din America Latină. De asemenea, modelul va beneficia de tracțiune față și integrală, în funcție de versiune. Sistemul 4×4 hibrid, cu motor electric pe puntea spate, va fi similar cu cel prezentat pe conceptul Niagara și pe viitoarele versiuni ale lui Dacia Duster.

Cu toate acestea, Renault nu va lansa o versiune complet electrică a lui Boreal. Accentul cade pe motorizări flexibile și eficiente, mai potrivite infrastructurii din țările vizate. Până în 2027, marca și-a propus ca 30% din vânzările din afara Europei să fie hibride sau electrificate, dar în cazul Boreal, electrificarea rămâne parțială.

Renault vrea să rupă legătura cu Dacia, dar nu chiar complet

Boreal marchează o schimbare importantă în strategia de brand Renault. După ani de colaborare cu Dacia, în special pe piețele emergente, Renault încearcă acum să-și redefinească gama și să creeze o identitate distinctă. Oficialii companiei au negat constant că Boreal ar fi un Bigster rebranduit, dar imaginile spion și platforma comună spun altceva.

Foto: Carscoops

Cu toate acestea, Dacia nu va dispărea din peisajul global. Duster va rămâne un model strategic pentru Renault în anumite piețe, dar restul gamei C-Neo va fi comercializat sub sigla Dacia, cel puțin în Europa. Această separare vizuală și de poziționare face parte din efortul Renault de a se poziționa mai sus pe lanțul valoric, fără a pierde avantajele costurilor reduse obținute prin parteneriatul cu Dacia.

Viitorul Boreal nu este doar un SUV camuflat bine în teste – este o declarație clară de intenție a celor de la Renault. Dacă îți plac SUV-urile moderne, dar cu un pic de ADN Dacia în spate, Boreal s-ar putea să fie fix ce cauți, chiar dacă nu va ajunge în showroom-urile din Europa. Dacă vrei să vezi cum arată un SUV Renault high-tech, urmărește cu atenție ce urmează să se întâmple în Brazilia – acolo începe adevărata revoluție Boreal.