21 mai 2025 | 12:46

Proprietarul Penny se extinde masiv. Pregătește lansarea unui nou lanț de drogherii în România

Social
Share
Proprietarul Penny se extinde masiv. Pregătește lansarea unui nou lanț de drogherii în România
Grupul Penny aduce o surpriză pe piața drogheriilor din România FOTO: OpenAI

Grupul REWE, cunoscut pentru lanțul de supermarketuri Penny, prezent pe piața din România încă din 2001, își extinde operațiunile locale prin aducerea brandului de drogherii BIPA. Astfel, România devine a treia țară în care BIPA se va lansa, după Austria și Croația.

BIPA, parte a strategiei REWE de dezvoltare internațională

BIPA, fondat în urmă cu 45 de ani, a cunoscut un succes semnificativ în Austria și Croația, iar anul viitor își va face intrarea pe piața românească, ca parte a planului REWE de extindere la nivel internațional.

Potrivit unui comunicat al companiei, anul trecut BIPA a depășit pragul de un miliard de euro cifră de afaceri. Reprezentanții retailerului afirmă că rezultatele pozitive ale BIPA în Austria și Croația, dar și expansiunea continuă a Penny România, au contribuit la această decizie.

Noua rețea de drogherii promite să ofere clienților din România o gamă variată de produse dedicate îngrijirii personale, frumuseții și stării de bine, incluzând atât branduri cunoscute, cât și mărci proprii.

Clienții vor găsi în magazinele BIPA produse pentru îngrijirea părului, parfumerie, articole pentru bebeluși, produse de sănătate și igienă orală.

Compania promite că va adapta conceptele de succes testate în Austria și Croația la cerințele și obiceiurile clienților din România, menținând însă accentul pe prețuri accesibile și diversitate în ofertă.

Planuri de expansiune și conducere

Markus Geyer, Managing Director BIPA, a declarat că această extindere pe piața românească reprezintă un pas firesc după rezultatele foarte bune înregistrate în Austria și Croația, subliniind angajamentul grupului de a oferi produse de calitate la prețuri competitive și pe piața locală. Geyer apreciază și contextul favorabil pentru investiții din România, menționând infrastructura dezvoltată și mediul economic dinamic.

La rândul său, Marcel Haraszti, membru în consiliul de administrație al REWE International AG, a evidențiat importanța dezvoltării pe piața românească pentru strategia de creștere internațională a grupului, punctând că România va urma Croației în planul de expansiune, primul magazin BIPA fiind așteptat în 2026.

În prezent, REWE deține în România 418 magazine Penny și are aproximativ 7.500 de angajați.

Cine va conduce BIPA România

Administrarea operațiunilor BIPA în România va fi preluată, începând cu 1 iunie 2025, de Martin Gaber, în vârstă de 56 de ani, originar din Austria Inferioară.

Cu o experiență vastă în industria de retail, Martin Gaber a ocupat funcții importante în companii precum REWE International AG, Marionnaud Austria și JosdeVries din München. Cel mai recent, acesta a fost director general al Thomas Philipps Handels GmbH din Viena.