Primele imagini de pe Autostrada Unirii A8. Tronsonul pe care se lucrează deja: ”A început realizarea drumurilor de acces”
Construcția Autostrăzii Unirii A8 prinde contur, iar primele lucrări au început deja pe unul dintre cele mai importante tronsoane. Recent, autoritățile locale și echipele de specialiști implicați în proiect au efectuat o vizită pe șantierul noii autostrăzi, verificând progresul lucrărilor.
Lucrările avansează pe tronsonul Leghin – Târgu Neamț
Primul tronson aflat în execuție este Secțiunea 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca), parte integrantă a Autostrăzii A8. Lucrările la acest lot au început în februarie 2024, iar până în prezent au fost deja realizate mai multe etape esențiale. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, a publicat pe contul său de Facebook un raport cu starea lucrărilor până în prezent.
- Delimitarea coridorului expropriat, necesar pentru construcția autostrăzii, a fost finalizată.
- Procesul de deminare a terenului s-a încheiat cu succes.
- Organizarea de șantier se află într-un stadiu avansat.
- Drumurile de acces către viitoarele structuri ale autostrăzii (poduri, pasaje, viaducte) sunt în construcție.
- Descărcarea arheologică a șase situri identificate pe traseul lucrării este în desfășurare.
- Decopertarea stratului vegetal de pe traseul autostrăzii a început.
Tronsonul Leghin – Târgu Neamț va avea 29,9 km lungime și va include: 13 poduri, 11 pasaje și 2 viaducte, precum și 2 noduri rutiere importante: DN15B (Vânători-Neamț); DN15C (Târgu Neamț); 4 spații de servicii moderne, inclusiv parcări securizate; un Centru de Întreținere și Coordonare.
”A început realizarea drumurilor de acces către zonele unde vor începe forajele piloților structurilor (poduri, pasaje, viaducte). A început descărcarea arheologică a celor 6 situri arheologice identificate pe amplasamentul lucrării. Se execută lucrări de decopertare vegetală pe corpul autostrăzii”, a transmis secretarul de stat, pe Facebook.
Citește și: Autostrada care va lega România de Serbia prinde contur! Când e gata drumul care va transforma vestul țării
Termene și costuri
Contractul de execuție prevede o durată de 24 de luni, ceea ce înseamnă că finalizarea celor aproape 30 km ai acestui tronson este estimată pentru sfârșitul anului 2026. Costul total al lucrărilor se ridică la 1,56 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Autostrada Unirii A8 este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale României, având un rol esențial în conectarea regiunilor istorice. Aceasta va lega Moldova și Republica Moldova de Transilvania și Europa, traversând Munții Carpați și oferind, de asemenea, o legătură vitală cu Bucureștiul.
Autoritățile locale și centrale rămân implicate în susținerea și promovarea proiectului, având ca obiectiv accelerarea lucrărilor și respectarea termenelor de execuție. În următoarele luni, vor continua lucrările la structurile esențiale ale acestui tronson, iar proiectul Autostrăzii Unirii va deveni tot mai vizibil pe harta infrastructurii rutiere din România.