Postul TV care a avut cele mai mari audiențe. Emisiunile la care s-au uitat cei mai mulți români anul trecut
Măsurătorile făcute pe tot parcursul anului au arătat fără dubii care a fost postul TV care a înregistrat cele mai mari audiențe. 92 de posturi au fost incluse în măsurătorile făcute de Asociația Română de Măsurare a Audienței.
Ce post TV a înregistrat cea mai ridicată audiență
Televiziunea a continuat să fie unul dintre mijloacele preferate de divertisment ale românilor și în anul 2024. Acum au sosit audiențele și au fost desemnați câștigătorii.
În 2024, 92 de posturi de televiziune au fost incluse în măsurătorile de audiență ale ARMA (Asociația Română de Măsurare a Audienței), număr în creștere față de anul precedent. Pro TV s-a impus din nou ca lider, urmat de Antena 1 și Kanal D, în timp ce multe alte posturi au avut variații interesante în audiențe.
Pro TV: Lider incontestabil
Pro TV s-a menținut pe primul loc, înregistrând cele mai mari audiențe pe parcursul întregului an, în intervalul de prime-time (19:00-23:00). Printre emisiunile care au contribuit la succesul său se numără „Românii au talent”, „Vocea României”, „Las Fierbinți”, dar și meciurile de la Euro 2024. De asemenea, revenirea show-ului „MasterChef”, cu jurații Florin Dumitrescu, Sorin Bontea și Cătălin Scărlătescu, a adus cifre-record.
Antena 1: Pierderi în audiență
Pe locul secund, Antena 1 a înregistrat scăderi semnificative în 2024. De la o medie de aproape 900.000 de telespectatori în 2023, postul a coborât la 750.000. „Lovitura” în audiențe a fost resimțită după pierderea celor trei chefi, care au trecut la Pro TV pentru a relansa „MasterChef”. În schimb, noii jurați de la „Chefi la cuțite” nu au reușit să atingă nivelul de succes așteptat.
Kanal D: Locul trei cu scăderi ușoare
Kanal D s-a clasat pe poziția a treia, cu o medie de 700.000 de telespectatori. Deși rămâne o televiziune populară, cifrele au fost în scădere comparativ cu anii precedenți.
Televiziunile de știri și anul politic agitat
Anul 2024, marcat de numeroase evenimente politice și patru runde de alegeri, a favorizat creșterea audiențelor televiziunilor de știri. România TV s-a menținut lider pe segmentul știrilor, cu o medie de 380.000 de telespectatori, în creștere. Antena 3 CNN, însă, a înregistrat o scădere semnificativă, fiind depășită de Happy Channel. Realitatea Plus a avut o ascensiune spectaculoasă spre finalul anului, devenind cea mai urmărită televiziune de știri în luna decembrie.
Sport și noi lansări
DigiSport și Prima Sport au beneficiat de creșteri în urma închiderii posturilor Orange Sport. TVR Sport a debutat în 2024, difuzând parțial Jocurile Olimpice de la Paris. Pe zona de filme, FilmMania, parte a grupului AMC, a intrat pe piață, iar Film Cafe a rămas liderul categoriei.
Audiențe în mediul urban
În orașe, Pro TV a dominat, cu o medie de 685.000 de telespectatori. Antena 1 a urmat, dar cu cifre mai mici, de 412.000. România TV a fost lider pe segmentul de știri, înregistrând o medie de 224.000 de telespectatori.
Segmentul comercial: Pro TV pe primul loc
Pe publicul tânăr (21-54 ani), Pro TV a fost singurul post care a depășit 300.000 de telespectatori în prime-time. Antena 1 s-a clasat pe locul doi, cu aproximativ 200.000 de telespectatori. În zona filmelor, Film Cafe și ProCinema s-au remarcat, iar în sport, DigiSport și-a menținut poziția de top.