Podul peste râul Buzău a fost deschis circulaţiei. Imagini de pe Autostrada Moldovei cu cel de-al doilea cel mai lung pod rutier din România
Un moment așteptat de șoferii din estul țării s-a concretizat vineri, 11 iulie: podul rutier peste râul Buzău, parte din Autostrada A7, a fost oficial deschis traficului. Este vorba despre al doilea cel mai lung pod rutier din România, cu o lungime impresionantă de 1,36 kilometri, integrat în lotul 1 Buzău – Vadu Paşii al autostrăzii care leagă Moldova de Muntenia.
S-a deschis podul de la Vadu Pașii
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Buzău a anunțat că recepția finală a lucrărilor a avut loc vineri dimineață, în cadrul unei întâlniri oficiale a Comisiei de preluare. După verificările tehnice necesare, circulaţia a fost deschisă începând cu ora 12:00, atât pe podul propriu-zis, cât și pe sensurile giratorii din nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura cu DN2B.
„Vizate sunt lucrările aferente nodului rutier Buzău de la km 62+200, care asigură descărcarea traficului rutier prin bretelele (Focşani – Buzău) şi (Brăila – Focşani) în cele două sensuri giratorii din DN2B”, a transmis DRDP Buzău într-un comunicat oficial. De asemenea, a fost recepționată și secțiunea dintre km 62+900 și km 63+250, care completează conexiunea dintre autostradă și infrastructura existentă.
Construit de o asociere condusă de compania UMB, podul are o valoare de peste 689 de milioane de lei (fără TVA) și a fost realizat cu soluții tehnice complexe, având în vedere dificultățile terenului și provocările logistice. În ciuda acestora, structura finală corespunde tuturor cerințelor moderne de siguranță și eficiență rutieră.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/07/podul-peste-raul-Buzau-de-pe-autostrada-A7-1-800x446.jpg)
Podul de la Vadu Pașii a fost inaugurat
Ce aduce nou infrastructura din zona Buzău Est
Importanța strategică a acestui pod este semnificativă. El face parte din Autostrada Moldovei (A7) și contribuie la dezvoltarea rețelei naționale de transport, facilitând conexiunea regiunii estice a țării cu restul României. Prin deschiderea sa, se asigură o alternativă viabilă pentru traficul de tranzit, care până acum se desfășura în special pe podul Mărăcineni și pe centura nordică a municipiului Buzău – două zone extrem de aglomerate.
Nodul rutier Buzău Est, conectat direct cu DN2B, joacă un rol esențial în redirecționarea fluxurilor de trafic dinspre Brăila și Focșani, contribuind la decongestionarea drumurilor naționale și la reducerea timpului petrecut în trafic. Odată cu deschiderea acestui nod, vor fi simțite îmbunătățiri imediate în ceea ce privește siguranța rutieră și confortul participanților la trafic.
Deschiderea podului peste râul Buzău reprezintă nu doar un pas important în construcția Autostrăzii A7, ci și un simbol al progresului infrastructurii românești, mult așteptat de locuitorii regiunii și de transportatori.
„Cu o lungime de 1,36 kilometri, podul face parte din lotul 1 Buzău – Vadu Paşii al Autostrăzii A7 şi reprezintă un punct strategic pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul ţării. Proiectul a fost realizat de asocierea condusă de UMB, iar valoarea contractului depăşeşte 689 milioane de lei fără TVA. Deşi lucrările au presupus soluţii tehnice complexe şi au fost parcurse provocări logistice, structura finală corespunde cerinţelor de siguranţă şi funcţionalitate.
Odată cu deschiderea podului, circulaţia va fi permisă şi pe nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura cu DN2B spre Brăila, parte din reţeaua strategică de transport. Deschiderea acestei infrastructuri va permite redirecţionarea traficului de tranzit de pe podul Mărăcineni şi centura nordică a municipiului Buzău, contribuind direct la fluidizarea circulaţiei şi creşterea siguranţei rutiere într-una dintre cele mai intens circulate zone ale judeţului”, a transmis DRDP Buzău.