12 iun. 2025 | 16:50

Pilot TAROM, despre posibilele cauze ale accidentului aviatic din India: “Cei doi piloți au observat o cedare de material”

NEWS - HP
Share
Pilot TAROM, despre posibilele cauze ale accidentului aviatic din India: “Cei doi piloți au observat o cedare de material”
Pilot TAROM explica ce ar fi putut provoca accidentul aviatic din India. Sursa: Reuters

Un accident aviatic grav a zguduit joi dimineață India, când un Boeing 787-8 Dreamliner al companiei Air India s-a prăbușit în apropiere de aeroportul internațional din Ahmedabad. Aeronava, care avea ca destinație Londra, transporta 230 de pasageri și 12 membri ai echipajului. Cauzele producerii tragediei sunt investigate, însă un fost comandant TAROM oferă o posibilă explicație.

Un pilot TAROM, despre circumstanțele care ar fi dus la prăbușirea avionului din India

Paul Mitu, fost comandant TAROM și un pilot cu experiență în gestionarea situațiilor extreme, a analizat tragedia pentru publicația Libertatea și a exclus imediat ipoteza unui atentat. Acesta susține că, foarte probabil, accidentul s-a produs din cauza unei defecțiuni tehnice majore.

”Faptul că în regim de decolare unul dintre piloți reușește să transmită acest semnal de alarmă ”Mayday”, înseamnă că în acest proces de decolare în regim de maximă tracțiune când motoarele sunt în plin, cei doi piloți au observat o cedare de material”, a declarat Paul Mitu.

Potrivit acestuia, este exclusă o explozie externă sau un atac.

”Este vorba de cedare de material”, a subliniat el, sugerând că motorul sau o altă componentă esențială a cedat în timpul manevrei de decolare, când aeronava este supusă la cel mai mare stres mecanic.

Supraviețuitori printre ruinele avionului

Chiar dacă impactul a fost devastator, Paul Mitu afirmă că există indicii că o parte dintre pasageri ar fi supraviețuit.

”La această catastrofă care s-a întâmplat acum nu mult timp în India, am înțeles din experiența mea, și au arătat și imaginile, că sunt și supraviețuitori.

De ce spun asta? Pentru că se vede în imagini cum autospecialele de salvare și medicii cu tărgile erau disperați. În mod cert sunt și supraviețuitori”, a explicat pilotul.

Imaginile surprinse la locul tragediei arată o desfășurare amplă de forțe de intervenție, ceea ce indică speranțe că unele vieți ar fi putut fi salvate în urma prăbușirii.

O viață dedicată salvării altora

Paul Mitu știe mai bine ca oricine ce înseamnă să fii la comanda unui avion într-un moment critic. În 1980, el a fost protagonistul unei povești de neuitat.

A reușit o amerizare forțată în Oceanul Atlantic, salvând 186 de vieți după ce avionul său a deviat de la pistă din cauza ceții și a unui ghidaj greșit.

”Șansele de supraviețuire în aviație, mai ales când pui un avion în ocean, știți că apa e incompresibilă, sunt mici, mai ales vizionând ce mi s-a întâmplat mie în 1980.

Eu am pus noaptea, în furtună, un avion în ocean și cu voia tuturor îngerilor de pe cerul lumii, nu a murit nimeni”, a mai povestit Mitu pentru aceeași sursă.

Experiența sa îl face o voce credibilă în evaluarea unei tragedii precum cea produsă în India. Ancheta oficială va confirma sau nu ipotezele, dar pentru moment, ”cedarea de material” pare să fie cheia tragediei.