24 mart. 2025 | 06:30

Piesa de BMW care costă mai mult decât mașina. Așa înțelegi care sunt mașinile cu adevărat scumpe

AUTO
Piesa de BMW care costă mai mult decât mașina. Așa înțelegi care sunt mașinile cu adevărat scumpe
BMW Seria 7 E65 760i

Când auzim de piese auto extrem de scumpe, ne gândim automat la bateriile modelelor electrice, despre care știm deja că pot depăși cu ușurință valoarea întregii mașini. Însă această situație nu este rezervată exclusiv mașinilor electrice. Recent, un jurnalist american a descoperit că o simplă piesă a unui BMW Seria 7 (generația E65) cu motor V12 poate costa chiar mai mult decât valoarea întregului automobil.

Pompa de combustibil care depășește prețul mașinii

Situația paradoxală a fost scoasă la lumină în Statele Unite, acolo unde un jurnalist al publicației The Drive a constatat că o simplă pompă de combustibil destinată modelului BMW 760i E65 (fabricat între 2006 și 2009) se vinde la un preț incredibil: aproximativ 15.000 de dolari.

Ca să înțelegem cât de aberant este acest preț, trebuie să vedem mai întâi valoarea actuală a unui BMW Seria 7 E65 cu motor V12. Astfel, pe piața second-hand din SUA, acest model poate fi achiziționat cu sume ce variază între 9.500 și 13.000 dolari, cu excepția exemplarelor foarte bine întreținute, cu kilometraje extrem de mici sau istoric special. Cu alte cuvinte, o singură piesă poate costa cu 2.000 până la 5.000 dolari mai mult decât întreaga mașină.

Pompa de combustibil la BMW, mai scumpă decât mașina

Pompa de combustibil la BMW, mai scumpă decât mașina

Ce a dus la această situație absurdă?

Investigațiile jurnalistului au scos la iveală faptul că prețul exorbitant al pompei de combustibil nu este deloc un caz izolat. Dimpotrivă, prețul acesteia fluctuează între 12.000 și 15.000 dolari, iar reducerile, atunci când apar, nu depășesc suma de 1.000 dolari. În urmă cu aproximativ 16-20 de ani, când mașina se afla încă în producție, această piesă costa puțin peste 2.200 dolari, ceea ce înseamnă că prețul actual este de aproximativ șapte ori mai mare decât cel original.

Motivul principal pentru această scumpire incredibilă este raritatea piesei. BMW Seria 7 E65 cu motor V12 a fost produs într-un număr limitat de exemplare. În plus, motorul V12 al acestui model nu a fost utilizat de BMW și pe alte automobile ale mărcii, ci exclusiv pe câteva modele Rolls-Royce din aceeași perioadă. Astfel, cererea pentru această pompă specifică este mult mai mare decât oferta, iar piesele originale nefolosite au devenit extrem de rare, motiv pentru care prețul a explodat.

Soluția pentru șoferii aflați în impas

Cei care dețin un astfel de automobil se confruntă acum cu o alegere dificilă. Mulți proprietari au renunțat deja la ideea achiziționării unei pompe noi și au ales să apeleze la reparații manuale, desfăcând piesa defectă și reasamblând-o cu ajutorul unor specialiști. În aceste condiții, piesele recondiționate pot fi achiziționate la prețuri mult mai accesibile.

Însă, pentru pasionații care țin cu adevărat la autenticitatea și integritatea vehiculului lor, opțiunile devin foarte limitate. Cei care insistă asupra unei piese originale, nefolosite anterior, vor fi nevoiți să plătească o sumă astronomică, mai mare decât prețul de piață al întregii mașini.

Acest exemplu arată clar cât de costisitoare poate deveni întreținerea unui automobil considerat odinioară simbol al luxului și performanței. Nu doar prețul inițial de achiziție este un criteriu al costului unei mașini scumpe, ci și prețurile pieselor rare, care pot transforma rapid o achiziție aparent bună într-o adevărată gaură financiară. De aceea, înainte de a cumpăra o mașină second-hand cu pretenții premium, e bine să analizezi cu atenție disponibilitatea și prețul pieselor de schimb. În caz contrar, riști să te trezești cu surprize financiare greu de digerat.