30 mart. 2025 | 16:38

Peste 80 de magazine Profi și Mega închise și scoase la vânzare! Decizia impusă de Consiliul Concurenței

News
Peste 80 de magazine Profi și Mega închise și scoase la vânzare! Decizia impusă de Consiliul Concurenței
Mai mult de 80 de magazine Profi si Mega au fost inchise si puse la vanzare

Piața retailului din România suferă o transformare majoră, iar o decizie importantă a fost luată recent de Consiliul Concurenței. Peste 80 de magazine din rețelele Profi și Mega Image au fost scoase la vânzare, ca urmare a aprobării fuziunii dintre gigantul olandezo-belgian Ahold Delhaize și rețeaua Profi. Achiziția, evaluată la 1,3 miliarde de euro, a impus anumite condiții pentru a proteja concurența pe piața locală, iar închiderea sau vânzarea unităților din aceste rețele a devenit o măsură necesară.

Peste 80 de locații ale lanțurilor Profi și Mega au fost închise și sunt acum disponibile pentru achiziție

În urma fuziunii dintre Profi și Mega Image, Consiliul Concurenței a cerut grupului Ahold Delhaize să vândă aproximativ 80 de magazine, ca parte a procesului de autorizare a tranzacției.

Aceasta este o mișcare importantă, având în vedere că Profi și Mega Image sunt două dintre cele mai mari rețele de retail din România, cu aproximativ 2.600 de locații în toată țara. Rețeaua Profi este cunoscută pentru magazinele sale de proximitate, iar închiderea acestor locații va lăsa un gol semnificativ pe piață.

”Sunt magazine de mici dimensiuni, dar multe dintre ele sunt bine am-plasate. Iar cum astăzi e greu să găseşti spaţii bune în piaţă, e posi-bil să reprezinte un punct de interes. Totuşi, repet, sunt spaţii mici, pretabile doar pentru proximitate modernă“, precizează o sursă ZF din piaţă.

Care sunt opțiunile pentru cumpărarea magazinelor?

Investitorii interesați de aceste unități comerciale au început deja să depună oferte neangajante pentru achiziția acestora, termenul limită fiind 19 martie 2025.

Printre cei interesați se numără atât mari grupuri internaționale, precum Carrefour, cât și retaileri noi pe piața locală, precum Zabka, dar și investitori autohtoni.

Peste 50% dintre unitățile scoase la vânzare sunt amplasate în București și Ilfov, iar majoritatea dintre ele funcționează sub brandul Profi. Aceste spații sunt mici, dar bine localizate, ceea ce le face atractive pentru magazinele de proximitate.

Vezi și Produsul greu de găsit în anii ’90 a revenit în magazinele Mega Image. Era la mare căutare după comunism, cât costă acum!

Viitorul acestor magazine în contextul comerțului modern

Comerțul modern de proximitate este unul dintre segmentele cu cea mai mare creștere pe piața locală, iar micile magazine din rețelele Profi și Mega Image au un potențial semnificativ.

Aceste locații sunt apreciate datorită accesibilității lor și au fost în mod special gândite pentru a satisface nevoile consumatorilor din zonele urbane.

Chiar dacă sunt spații închiriate, nu în proprietate, vânzarea acestora oferă oportunități pentru dezvoltarea unor afaceri noi sau consolidarea celor existente.

Vezi și Cum îşi păcăleşte Mega Image clienţii în mod constant? Diferenţa uriaşă de preţuri de la un magazin la altul îi pune pe cumpărători pe gânduri!