16 iul. 2025 | 14:36

Pensionară umilită la ATM-ul unei mari bănci: bancomatul nu a eliberat cei 950 de lei, dar i-a retras din cont. Răspunsul inițial al băncii a fost că tranzacția a fost înregistrată corect

ECONOMIE
Share
Pensionară umilită la ATM-ul unei mari bănci: bancomatul nu a eliberat cei 950 de lei, dar i-a retras din cont. Răspunsul inițial al băncii a fost că tranzacția a fost înregistrată corect
Pensionară rămasă fără bani la bancomat

Tehnologia modernă pusă în aplicare de bănci este utilă și simplifică viața multor oameni, dar nu este perfectă. Uneori, sistemele dau erori, iar oamenii sunt puși în situații neplăcute. Acesta este și cazul unei pensionare modeste din Ungaria, care a avut parte de șocul vieții sale când a fost la ATM să-și ridice pensia, dar bancomatul nu i-a dat banii, chiar dacă din cont dispăruseră.

Femeie păgubită la bancomat: cum a ajuns o pensionară să-și piardă pensia dintr-o retragere care nu s-a făcut

O pensionară din Ungaria trece printr-o situație nedreaptă și greu de acceptat, după ce a încercat să-și retragă o parte din pensie de la un bancomat, dar a rămas fără bani și fără explicații clare.

Totul s-a întâmplat pe 12 mai, când Szalczer Lászlóné a vrut să scoată 75.000 de forinți (aproximativ 950 de lei) de la un bancomat OTP, deși contul ei este la CIB Bank. Bancomatul i-a acceptat cardul și codul PIN, dar, surprinzător, nu i-a eliberat nicio bancnotă. Cu toate acestea, suma a fost retrasă din cont.

Imediat după incident, femeia a făcut o plângere la banca sa, CIB Bank, explicând ce s-a întâmplat. Răspunsul inițial primit a fost însă descurajant: banca i-a spus că, potrivit chitanței automate, bancomatul ar fi eliberat banii fără probleme.

Pe 14 mai, banca i-a confirmat că a început verificarea tranzacției. După două săptămâni de așteptare, Szalczer Lászlóné a primit vestea că investigația depinde de datele OTP Bank, banca ce deține bancomatul, și că totul ar putea fi clarificat abia pe 18 iunie. Din păcate, cazul a fost închis fără succes pentru pensionară: OTP Bank a susținut că aparatul a funcționat corect și a eliberat suma.

Femeia, convinsă că nu a primit niciun ban, a cerut imaginile de pe camerele de supraveghere pentru a dovedi ce s-a întâmplat de fapt. Din păcate, spune ea, OTP tergiversează: „Responsabilii ignoră cererea mea. Cel mai mult mă doare că, deși pentru mine suma contează enorm, nu mai lupt doar pentru bani, ci ca adevărul să iasă la lumină”, a povestit ea publicației ungare Blikk.

Pentru a demonstra că bancomatul nu a livrat banii, femeia a cerut ca înregistrările video să fie trimise de OTP către CIB Bank. Între timp, Banca Națională a Ungariei (MNB) recomandă tuturor clienților în astfel de situații să depună plângeri oficiale la toate băncile implicate. Conform legii, instituțiile financiare trebuie să răspundă în termen de 30 de zile (sau 15 zile lucrătoare pentru serviciile de plăți). Dacă nu respectă aceste termene, păgubiții pot apela gratuit la Consiliul de Mediere Financiară.

Ce poți face dacă te confrunți cu o situație similară? Recomandările bancherilor

Reprezentanții MNB au explicat că, în astfel de situații, este esențial să sunați imediat la numărul afișat pe bancomat, să oferiți datele tranzacției și să cereți verificarea automată a banilor din aparat. Dacă aparatul aparține unei bănci diferite față de cea unde aveți contul, va fi nevoie de cooperarea între bănci și, uneori, chiar de implicarea rețelei internaționale de carduri.

Totuși, un ajutor esențial în astfel de cazuri îl reprezintă imaginile de pe camerele de supraveghere. dar nu toate bancomatele au astfel de echipamente sau băncile pot întârzia să le pună la dispoziție.

Cazul Szalczer Lászlóné arată cât de vulnerabili pot fi pensionarii care depind de banii de pe card și cum, uneori, o simplă retragere se poate transforma într-o luptă lungă și epuizantă pentru un drept elementar: accesul la propriii bani.