21 nov. 2025 | 17:58

Pasajul rutier de pe DN2, parte din Lotul 3 al A7, a fost deschis. Adio ambuteiaje pe E85

Social
Share
Pasajul rutier de pe DN2, parte din Lotul 3 al A7, a fost deschis. Adio ambuteiaje pe E85
FOTO: captură Facebook

Traficul de pe DN2, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară, respiră în sfârșit. Pasajul rutier construit peste autostrada A7, în zona localității Spătaru, a fost deschis astăzi circulației, marcând un moment important pentru infrastructura rutieră a regiunii. Noua structură face parte din Lotul 3 Pietroasele – Buzău, în cadrul tronsonului Ploiești – Buzău al Autostrăzii Moldovei.

Un nou lot de autostradă dat în folosință

Pasajul, amplasat exact în punctul de intersecție dintre DN2 (E85) și noua autostradă, este esențial pentru fluidizarea traficului. În ultimii ani, porțiunea dintre Hanul lui Țintă și Spătaru a fost mult timp sinonimă cu blocaje în orele de vârf și cu întârzieri considerabile pentru șoferi. Odată cu deschiderea pasajului, aceste ambuteiaje devin istorie, șoferii având acum un flux continuu de circulație, separat de lucrările rămase la A7.

Autoritățile au explicat că această structură a fost necesară pentru a ridica traficul de pe DN2, permițând constructorului să finalizeze ultimele operațiuni la corpul autostrăzii. Proiectul, început în vara anului 2024, se află pe ultima sută de metri. Constructorul a finalizat anterior și secțiunea 3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău a Autostrăzii A3, în septembrie 2023.

Vestea bună nu se oprește aici. Întregul lot de 14 kilometri urmează să fie dat în trafic la sfârșitul săptămânii viitoare. Odată deschis, se va putea circula neîntrerupt pe autostradă între București și Focșani, pe o distanță totală de aproximativ 211 kilometri – un progres major pentru conectivitatea Moldovei.

Ce autostrăzi urmează să fie inaugurate în 2026

După avansul vizibil înregistrat în 2024 și 2025, anul 2026 se anunță un punct important pentru infrastructura rutieră din România. Mai multe proiecte majore sunt programate pentru finalizare, iar unele dintre ele vor schimba radical mobilitatea între regiunile istorice.

  • Autostrada A7 – Bacău – Pașcani. Continuarea Autostrăzii Moldovei va reprezenta una dintre cele mai importante inaugurări ale anului 2026. Tronsoanele dintre Bacău și Pașcani sunt în plină execuție, iar lucrările avansează constant. Odată finalizate, vor oferi un culoar continuu de autostradă de la București până în zona centrală a Moldovei, reducând considerabil timpii de deplasare.
  • Autostrada A8 – Unirii (Podul peste Prut și primele secțiuni din zona Moldovei). Deși proiectul A8 este unul complex, primele secțiuni mai puțin dificile – în special cele din zona Târgu Neamț – Moțca – sunt programate pentru deschidere în 2026. Acest lucru va reprezenta primul pas concret către legătura rutieră rapidă dintre Iași și Transilvania.
  • Autostrada A1 – Lugoj – Deva, secțiunile lipsă cu tunelurile pentru urși. Celebrele tuneluri din zona Holdea, care au blocat ani la rând finalizarea completă a autostrăzii A1, sunt în prezent în execuție. Finalizarea lor, estimată pentru 2026, va asigura primul coridor rutier complet pe autostradă între Sibiu și granița cu Ungaria.
  • Autostrada de Centură a Bucureștiului A0 – secțiunile rămase. Continuă lucrările la inelul noii centuri a Capitalei, iar în 2026 sunt așteptate ultimele inaugurări, completând astfel cea mai modernă centură rutieră din România.