16 iul. 2025 | 13:32

Pasajele Lujerului, Bucur Obor și Podul Băneasa intră în reparații majore. Structurile prezintă risc seismic

Social
Share
Pasajele Lujerului, Bucur Obor și Podul Băneasa intră în reparații majore. Structurile prezintă risc seismic
Trei pasaje și poduri din București vor fi închise pentru lucrări majore

Autoritățile din București demarează o nouă etapă în modernizarea infrastructurii rutiere, după ce trei dintre cele mai circulate pasaje și poduri din oraș au fost clasificate în cel mai grav grad de risc seismic. Este vorba despre Pasajul Lujerului, Pasajul Bucur – Obor și Podul Băneasa, care vor intra în scurt timp într-un amplu proces de reabilitare și consolidare.

Capitala se pregătește pentru lucrări ample de consolidare la trei structuri esențiale de transport

Anunțul a fost făcut de primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, care a precizat că aceste lucrări sunt considerate prioritare, atât pentru siguranța rutieră, cât și pentru fluidizarea traficului și creșterea mobilității urbane.

Decizia de intervenție vine în urma unei expertize detaliate efectuate asupra unui număr de 24 de poduri și pasaje din București. Concluziile specialiștilor au fost îngrijorătoare: cele trei obiective menționate au fost încadrate în gradul V de risc seismic, ceea ce le transformă într-un „pericol real pentru siguranța circulației”, după cum a explicat Bujduveanu.

„Așa cum mi-am asumat la preluarea mandatului, prioritizez lucrările esențiale pentru București. Trei dintre cele mai circulate pasaje și poduri din București intră în reabilitare”, a declarat edilul.

Intervenții de amploare: de la consolidări la reconstrucții complete

Proiectele de reabilitare prevăd demolarea și înlocuirea suprastructurilor existente, consolidarea infrastructurii și construirea de noi structuri rutiere. De asemenea, vor fi realizate marcaje rutiere noi și se vor monta indicatoare de circulație moderne, menite să asigure siguranța pe durata și după finalizarea lucrărilor.

Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor, a lansat deja în platforma SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) procedurile pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor.

Durate diferite pentru fiecare obiectiv: de la 17 la 33 de luni

Durata lucrărilor variază în funcție de complexitatea fiecărui obiectiv:

  • Pentru Pasajul Lujerului, lucrările sunt estimate la 33 de luni;
  • Pentru Pasajul Bucur – Obor, durata estimată este de 24 de luni;
  • Pentru Podul Băneasa, perioada de reabilitare este de 17 luni.

Primarul a anunțat și termenele limită pentru depunerea ofertelor în SEAP, care sunt programate după cum urmează:

  • 20 august 2025 pentru Pasajul Lujerului,
  • 21 august 2025 pentru Pasajul Bucur – Obor,
  • 22 august 2025 pentru Podul Băneasa.

Obiective esențiale pentru traficul din Capitală

Având în vedere poziționarea acestor pasaje și poduri, intervențiile nu sunt doar necesare din perspectiva rezistenței structurale, ci și esențiale pentru buna desfășurare a traficului. Atât Lujerului, cât și Bucur Obor sau Podul Băneasa sunt puncte cheie în rețeaua de transport urban, cu mii de autovehicule care le traversează zilnic.

„Consolidarea lor este esențială atât pentru siguranța celor care tranzitează aceste zone, cât și pentru fluidizarea traficului și îmbunătățirea mobilității urbane”, a concluzionat Stelian Bujduveanu în postarea sa publică.