O nouă șosea ca în străinătate apare în București. Șoferii scapă de aglomerație, drumul care va reduce timpul petrecut în trafic cu până la 40%
Șoferii bucureșteni au motive de optimism: un nou drum expres, menit să fluidizeze traficul din vestul Capitalei, se află în faza de pregătire. Drumul Expres Radial 1 Vest va conecta Autostrada A0 (inelul de centură al Bucureștiului) cu Bulevardul Timișoara, trecând prin zona Domnești – o rută esențială pentru navetiști și transportatori.
Șoseaua din București care îi va ajuta enorm pe șoferi
Proiectul noii șosele, coordonat de Primăria Sectorului 6 în parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB), urmează să fie supus aprobării Consiliului General până la finalul anului. În prezent, se lucrează la documentația urbanistică necesară, iar autoritățile speră că birocrația nu va întârzia proiectul.
„Ne-am asumat realizarea unui Plan Urbanistic Zonal care să coreleze Drumul Radial cu alte investiții importante din zonă”, a transmis administrația Sectorului 6.
Infrastructură modernizată în zona de vest
Planurile includ supralărgirea Bulevardului Timișoara, reconfigurarea intersecției cu strada Valea Cascadelor, dar și extinderea liniei de tramvai până la o viitoare parcare de tip park&ride, care va deservi traficul auto dinspre A0 spre oraș. În plus, va fi modernizată conexiunea rutieră cu stația de sortare din zonă, pentru a crește eficiența transportului logistic.
Drumul va porni din satul Dârvari (comuna Ciorogârla), în apropierea străzii 1 Mai, va traversa DJ 401A, va ocoli comuna Domnești pe la nord, va trece pe lângă Chiajna, apoi va intersecta Magistrala 100 de cale ferată. Intrarea în București se va face prin zona Fortului 17 Domnești, cu trecere peste Șoseaua de Centură și legătură directă spre CET Vest, până la Bulevardul Timișoara.
Când va fi gata drumul
Conform proiectului, drumul va avea patru benzi de circulație (două pe sens), piste pentru biciclete și trotuare – o abordare modernă, care ia în calcul și mobilitatea alternativă, nu doar traficul auto.
Autoritățile estimează că, în condiții normale, proiectul ar putea fi finalizat până în anul 2028, dacă nu apar întârzieri cauzate de avize sau contestații. Odată terminat, acest drum ar urma să devină una dintre cele mai importante căi de acces spre București dinspre vest, contribuind semnificativ la descongestionarea traficului.