Numai Tesla să nu ai în perioada asta: Elon Musk ți-a construit mașina, dar indirect tot el ți-o distruge
Un studiu recent arată că 44% dintre deținătorii de automobile Tesla susțin că mașinile lor au fost avariate intenționat, iar costurile de reparație se ridică, în medie, la 1.900 de dolari.
Conform unei cercetări realizate de compania Guardian Service pe un eșantion de 508 posesori de mașini Tesla, aproape jumătate dintre aceștia au fost victimele unor acte deliberate de vandalism.
Printre daunele cel mai frecvent raportate se numără zgârieturi provocate cu obiecte ascuțite și anvelope tăiate, scrie Carscoops.
Vandalismul, o realitate tot mai frecventă pentru șoferii de Tesla
În medie, costul reparațiilor pentru aceste incidente a fost estimat la aproximativ 1.900 de dolari per mașină.
În plus, 25% dintre respondenți au declarat că au surprins momentul vandalizării pe camerele video de supraveghere sau cu ajutorul funcțiilor de monitorizare ale mașinii.
Majoritatea incidentelor par să se fi produs în sudul Statelor Unite, unde mașinile Tesla par a fi mai frecvent vizate.
Studiul atrage, de asemenea, atenția asupra impactului emoțional asupra șoferilor: 66% dintre ei se declară anxioși atunci când își lasă mașina nesupravegheată în spații publice.
Percepție negativă, dar și consecințe bănești pentru proprietarii mașinilor făcute de Elon Musk
Pe fondul unei opinii publice tot mai polarizate în jurul fondatorului Tesla, Elon Musk, mulți dintre proprietarii de mașinilor electrice produse de compania sa afirmă că au fost ținta unor gesturi ostile.
Aproximativ 43% dintre participanți au menționat că au fost supuși unor remarci agresive sau semne obscene din partea necunoscuților, iar 72% consideră că sunt mai predispuși la astfel de atacuri decât șoferii altor mărci auto.
Pe lângă daunele directe, vandalismul a avut și un impact financiar asupra asigurărilor: 61% dintre deținători au raportat creșteri ale primelor de asigurare, cu o medie de aproximativ 340 de dolari anual, iar peste jumătate anticipează o nouă majorare în cursul acestui an.
Situația a dus și la o scădere a încrederii în brand. Potrivit studiului, 19% dintre clienți regretă achiziția, iar 30% afirmă că nu ar mai cumpăra un model Tesla în viitor.
Cei mai predispuși la dezamăgire sunt milenialii, dar și 37% dintre reprezentanții generației Z declară că se gândesc să vândă sau să schimbe mașina în următoarele 12 luni.
Cu toate acestea, Tesla continuă să beneficieze de sprijin din partea unei majorități: 66% dintre respondenți ar recomanda totuși marca unui prieten.
Chiar și așa, aproape 4 din 10 posesori evită să posteze imagini sau informații despre mașinile lor pe rețelele de socializare, de teama reacțiilor negative.