27 mai 2025 | 12:06

Noul metrou Metropolis ”Ilfov” de la Alstom circulă pe Magistrala 5 pentru teste dinamice. Cum arată trenul venit tocmai din Brazilia

NEWS - HP
Share
Noul metrou Metropolis ”Ilfov” de la Alstom circulă pe Magistrala 5 pentru teste dinamice. Cum arată trenul venit tocmai din Brazilia
Se fac teste pentru noul metrou bucurestean (Sursa foto: captura video)

Un nou pas important în modernizarea transportului subteran din București a fost făcut recent, odată cu intrarea în teste a trenului Metropolis „Ilfov” pe Magistrala 5, în timpul nopții, în afara orelor de circulație cu pasageri. Testele se desfășoară sub supravegherea specialiștilor Metrorex și ai Autorității Feroviare Române (AFER), în vederea obținerii Agrementului Tehnic și, ulterior, a autorizației oficiale pentru circulația cu călători.

Etapele testării noului metrou Metropolis Ilfov

„Metropolis Ilfov pe Magistrala 5! Trenul Metropolis Ilfov circulă în premieră pe Magistrala 5, în timpul nopții, în afara orelor de circulație cu pasageri, pentru efectuarea testelor în prezența reprezentanților Metrorex și AFER, în vederea obținerii Agrementului Tehnic. În timp ce trenul Giurgiu continuă testele de validare statice și dinamice în depoul Berceni și pe Magistrala 2, trenul Ilfov derulează teste dinamice de gabarit pe Magistrala 5”, transmite compania Alstom într-o postare publicată pe LinkedIn.

Testele de gabarit presupun rularea trenului la viteze diferite, în condiții specifice de circulație, conform unui protocol strict. După această fază, urmează testele statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control (CBTC), esențiale pentru funcționarea în siguranță.

CITEŞTE ŞI: Tentativele de suicid, tot mai dese la metroul bucureștean! Câți bani ar trebui să plătească Metrorex pentru a dota stațiile cu un sistem de protecție EXCLUSIV

„Testele de validare sunt examenele finale pentru orice model nou de tren care urmează să obțină Agrementul Tehnic și autorizația de circulație cu călători. Acestea sunt precedate de numeroase teste interne, în care trenul este verificat înaintea etapelor oficiale”, explică Alstom.

Ultima etapă este testul de anduranță – o rulare de 10.000 km fără pasageri pentru primul tren din serie (în acest caz, „Giurgiu”), care va deschide drumul celorlalte rame. Fiecare tren din lotul de 13 va trebui apoi să parcurgă individual câte 2.000 km.

Trenurile „Maramureș” și „Bihor”, următoarele în linie

Între timp, trenul Metropolis „Maramureș”, al zecelea din serie, a ajuns în depoul Metrorex de la Berceni. Acesta face parte dintr-un lot de 13 rame personalizate, fiecare purtând numele unui județ din România, la solicitarea beneficiarului – statul român, prin Metrorex. Totodată, trenul cu numărul 11, denumit „Bihor”, a finalizat recepția preliminară și urmează să fie expediat la începutul lunii iunie din fabrica Alstom din Taubaté, Brazilia.

Contractul de achiziție a fost semnat în decembrie 2020 și vizează furnizarea de trenuri noi pentru Magistrala 5, tronsonul Drumul Taberei – Iancului, având o valoare de peste 103 milioane de euro (fără TVA). Fiecare tren are 6 vagoane, o lungime totală de 114 metri, lățime de 3 metri și o capacitate de până la 1.200 de pasageri. Sunt prevăzute 216 locuri pe scaune, dispuse longitudinal, și două zone de acces pentru persoane cu dizabilități.

Pasagerii vor beneficia de condiții moderne: ferestre mari, iluminare LED, uși duble largi, hărți dinamice și atenuare a zgomotului interior.

„Gama de trenuri Metropolis de la Alstom este folosită de peste 20 de ani la nivel global, cu peste 60 de clienți în orașe precum Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riad, Dubai sau Sydney”, subliniază reprezentanții companiei.

Magistrala 5 așteaptă cu interes noile garnituri, iar debutul testelor pentru „Ilfov” marchează începutul unei noi etape pentru metroul bucureștean – mai modern, mai sigur și mai eficient.