24 feb. 2025 | 17:15

Noua autostradă din România va lega Moldova de Europa. Autoritățile au ajuns pe teren pentru verificarea proiectului strategic al țării

Social
Share
Noua autostradă din România va lega Moldova de Europa. Autoritățile au ajuns pe teren pentru verificarea proiectului strategic al țării

Șantierul autostrăzii A7 s-a umplut luni de politicieni, care au venit la fața locului pentru a vedea progresele înregistrate. Vizita de lucru a fost condusă de Lucian Rusu, vicepreședintele Comisiei pentru transport și infrastructură din Senatul României.

Vizită de lucru pe șantierul A7

Așadar, vizită importantă, luni, pe șantierul autostrăzii A7. Lucian Rusu, vicepreședintele Comisiei pentru transport și infrastructură din Senatul României, a mers pentru a vedea stadiul lucrărilor. Acesta a fost însoțit de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu, de deputatul Alexandru Muraru, de președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe și de primarul municipiului Pașcani, Marius Pintilie. Politicienii au vizitat șantierul autostrăzii A7 și turbionul cu Autostrada Unirii A8.

“Autostrada A7 reprezintă coloana vertebrală a infrastructurii din Moldova, un proiect esențial pentru dezvoltarea județului Iași, care va reduce semnificativ timpii de transport, va stimula investițiile și va transforma Iașul într-un hub economic și logistic competitiv. Este o investiție în viitorul Iașului, care alături de Autostrada Unirii A8 va conecta județul nostru mai rapid și mai sigur cu restul țării”, a declarat Lucian Rusu.

6 situri arheologice identificate

În paralel cu această vizită de lucru, oficialii Comisiei pentru transport, reprezentanții Ministerului Transporturilor și autoritățile locale au inspectat și lucrările de pe primul șantier al Autostrăzii Unirii A8, verificând stadiul execuției pe Secțiunea 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca), primul dintre cele 13 loturi intrate în construcție.

Vicepreședintele Comisiei pentru transport și infrastructură din Senatul României a oferit mai multe detalii despre stadiul lucrărilor. Astfel, am aflat că această secțiune costă 1,56 de miliarde de lei, bani care vin prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

29 de km de autostradă, 1,56 miliarde de lei

“Lucrările la această secțiune, în valoare de 1,56 miliarde de lei, finanțate prin fonduri europene nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență, au fost demarate în luna februarie, iar în prezent finalizarea delimitării coridorului expropriat și cea a procesului de deminare a suprafeței șantierului, lucrările de organizare a șantierului și a accesului către zonele pentru foraje, descărcarea arheologică a celor 6 situri identificate, precum și decopertarea stratului vegetal de pe traseul autostrăzii se află în diverse stadii de execuție”, a mai declarat Lucian Rusu.

Secțiunea 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca) va include 29,9 km de autostradă, 13 poduri, 11 pasaje, 2 viaducte, 2 noduri rutiere la Vânători și Târgu Neamț, 4 spații de servicii (inclusiv parcare securizată) și un Centru de Întreținere și Coordonare. Termenul de execuție este de 24 de luni, cu finalizare estimată până la sfârșitul anului 2026.

Autostrada A7, cât și Autostrada Unirii A8 sunt proiecte fundamentale pentru județul Iași și întreaga Moldovă. Cele două proiecte de amploare nu doar că vor îmbunătăți siguranța rutieră, dar vor contribui semnificativ la reducerea decalajului economic dintre regiunile României.