Nou program de ajutor în România – „Pâine şi Mâine”. Statistica e îngrijorătoare: Unul din patru copii merge flămând la culcare
În România de astăzi, unul din patru copii care trăiesc în medii defavorizate adoarme flămând. Mulți dintre ei renunță la cină pentru ca părinții sau frații mai mari, care muncesc, să poată mânca. Sărăcia extremă nu doar că le afectează sănătatea, dar îi și ține departe de școală, unde ar putea avea o șansă la un viitor mai bun.
Totul despre programul „Pâine și Mâine”
În acest context, Fundația World Vision România derulează programul „Pâine și Mâine”, o inițiativă menită să sprijine peste 1.000 de copii din 12 județe din România, oferindu-le o masă caldă la prânz și sprijin educațional suplimentar.
Noua direcție a programului – „Hrănește-le foamea de carte” – se concentrează pe elevii care învață în regim simultan, adică mai multe clase la un loc, sub îndrumarea unui singur cadru didactic. Aproape două treimi dintre profesorii implicați în acest sistem consideră că sărăcia este principala barieră în calea performanței școlare.
„Foamea acestor copii nu e mereu vizibilă. Se simte în stomac, dar și în lipsa de concentrare sau în abandonul școlar. De aceea, oferim nu doar hrană, ci și sprijin educațional și emoțional”, explică reprezentanții fundației.
Programul funcționează în 12 județe
Copiii din județele Botoșani, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Giurgiu, Iași, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea și Vaslui beneficiază zilnic de o masă caldă și de două ore de after-school. În 2024, s-au oferit peste 204.000 porții de mâncare caldă. Sprijinul educațional este oferit de aproape 100 de cadre didactice.
Datele arată rezultate încurajatoare: în școlile incluse în program, prezența la cursuri a crescut la peste 99%, iar rezultatele școlare s-au îmbunătățit pentru cel puțin 70% dintre copii. La limba română, 82% dintre elevi au progresat, iar la matematică 85% au obținut rezultate mai bune.
Pentru mulți dintre copiii din mediul rural, masa caldă oferită prin program este singura mâncare consistentă din zi. De aceea, această componentă este esențială pentru menținerea lor la școală. Cele două ore de sprijin suplimentar permit recuperarea decalajelor și oferă profesorilor ocazia să acorde mai multă atenție fiecărui elev.