Netflix „pune cruce” filmelor văzute la cinema: „Viitorul cinematografiei este acasă”
Ted Sarandos, co-CEO al Netflix, a susținut într-o discuție recentă la Time100 Summit că modelul tradițional al cinematografelor nu mai este viabil în contextul actual.
Potrivit lui Sarandos, majoritatea publicului preferă să vizioneze filme acasă, într-un mediu confortabil, mai ales datorită dificultății de a ajunge la un multiplex.
El este de părere că publicul modern nu mai este dispus să urmeze structuri de distribuție învechite, cum ar fi fereastra de 45 de zile de exclusivitate în cinematografe, care nu se mai aliniază cu dorințele consumatorilor de astăzi, scrie Variety.
De ce Netflix este lider în schimbarea paradigmelor din Hollywood
În ciuda faptului că Netflix încă participă la unele lansări cinematografice pentru a îndeplini cerințele premiilor, Sarandos spune că gigantul este dedicat satisfacerii nevoilor publicului.
În opinia sa, este esențial ca industria filmului să se concentreze pe crearea de conținut care să răspundă dorințelor consumatorilor și nu pe menținerea unui model care se dovedește a fi depășit.
De exemplu, filmele nu mai sunt văzute doar ca un produs pentru a fi vizionate într-o sală mare de cinema, ci ca o experiență care trebuie să fie disponibilă imediat, oriunde și oricând.
Sarandos a recunoscut că, în trecut, existau mari ambiții de a crea filme care să fie văzute pe un ecran gigantic, în cinematografe, cu publicuri mari și entuziasmate.
Însă, acest model nu mai este valabil în majoritatea țărilor, mai ales în afacerea globală a filmului, unde mulți consumatori nu au acces ușor la cinematografe.
El a afirmat că schimbarea acestei mentalități este esențială pentru ca industria să nu rămână captivă în trecut și să răspundă noilor așteptări ale publicului.
Un viitor digital pentru cinematografie
În ciuda înclinației spre o adaptare rapidă a industriei, Sarandos a spus accent și pe importanța cinematografelor ca instituții.
Deși nu este deranjat de declinul sălilor de cinema, el a afirmat că și-ar dori ca mai mulți regizori să își concentreze atenția asupra publicului și să realizeze filme care să atragă privitori, indiferent de locul în care aceștia se află.
Sarandos consideră că transformarea modului în care sunt distribuite filmele este o condiție pentru ca Hollywood să evolueze.
Așadar, se pare că Sarandos confirmă, dacă mai era nevoie, că Netflix va continua să își adapteze produsele la cerințele consumatorilor, iar acest lucru îi va permite să rămână un lider al industriei.