Modernizare de amploare pentru un drum național circulat din România. Investiție uriașă de la stat, se pregătesc peste 756 milioane lei
Un segment esențial al infrastructurii rutiere din județele Argeș și Vâlcea va intra într-un amplu proces de reabilitare și modernizare. Statul român investește 756,36 milioane de lei pentru a transforma drumul național DN 73C într-o arteră capabilă să preia traficul intens generat de Autostrada A1 Sibiu – Pitești. Lucrările vor include extinderea capacității rutiere, amenajări pentru siguranța circulației și construcția unui drum de legătură care va ocoli zonele locuite.
Drum strategic pentru conectivitate regională și siguranță sporită
Noua investiție pregătită de Ministerul Transporturilor vizează modernizarea unui tronson important din DN 73C, între kilometrii 55 și 68, pe traseul Tigveni – Râmnicu Vâlcea (Lot 2). Proiectul vine ca răspuns la dezvoltarea tronsoanelor autostrăzii Sibiu – Pitești, necesitând o infrastructură rutieră capabilă să preia și să fluidizeze traficul intens generat de această conexiune vitală.
Un element cheie al proiectului îl reprezintă realizarea unui drum de legătură de 2,39 kilometri, destinat descărcării traficului direct din autostradă, evitând zonele dens populate din Tigveni. Astfel, se asigură nu doar o fluență mai mare a circulației, ci și protejarea comunităților locale de impactul traficului greu. În prezent, DN73C are platformă de 8 metri, cu parte carosabilă de 6 metri şi 2 acostamente de câte un metru.
Lucrări de amploare și adaptare la trafic intens
Segmentul DN 73C vizat de modernizare are o lungime de 13,40 kilometri și va fi adaptat la noile cerințe de trafic, în special în contextul în care peste 20% din volumul rutier este reprezentat de vehicule grele. Pentru a facilita circulația acestora pe sectoarele în pantă, proiectul include benzi suplimentare pentru vehicule lente, cu o lățime de 3,5 metri, plus supralărgiri.
În plus, vor fi amenajate șase stații de autobuz, precum și drumuri laterale extinse pe o distanță de minimum 15 metri de marginea carosabilului. În zonele de intravilan și extravilan sunt prevăzute trotuare și sisteme de colectare și epurare a apelor pluviale. Durata estimată a lucrărilor este de 14 luni, într-un calendar ambițios de execuție.
Investiție mixtă și lucrări de artă pentru continuitate rutieră
Conform news.ro, valoarea totală a proiectului este de 756.367.000 lei (inclusiv TVA) și este susținută atât din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027, cât și din bugetul de stat. Proiectul se regăsește în cadrul Priorității 2 a programului – îmbunătățirea conectivității secundare, la categoria drumurilor de conectivitate și transregio.
Pe lângă extinderea și reabilitarea carosabilului, proiectul presupune și execuția a șapte lucrări de artă: două poduri existente pe DN 73C vor fi reabilitate – unul peste râul Budișlavu și altul peste râul Sâmnic –, iar pe drumul de legătură vor fi construite două pasaje și două poduri noi. De asemenea, pe DJ 678A, un pod degradat va fi înlocuit complet.
Prin acest proiect, autoritățile urmăresc nu doar adaptarea infrastructurii existente la cerințele de trafic ale viitorului, ci și consolidarea unui coridor rutier esențial pentru economia locală și regională, într-un cadru modern, sigur și eficient.