02 iun. 2025 | 15:17

Metrorex a intrat în alertă! Din toamnă, volumul de călători se va dubla. „La 1 octombrie, trebuie să fim gata cu măcar cu una din noile garnituri. Va fi o vară lungă!”

Social
Share
Metrorex a intrat în alertă! Din toamnă, volumul de călători se va dubla. „La 1 octombrie, trebuie să fim gata cu măcar cu una din noile garnituri. Va fi o vară lungă!”
EXCLUSIV
Foto: Facebook

Metroul bucureștean se pregătește deja pentru o toamnă foarte dificilă. Și asta pe de o parte din cauza creșterii afluenței publicului călător, iar pe de alta, din cauza numărului limitat de trenuri de transport.

„Avem informații conform cărora munca de acasă va fi abandonată de majoritatea multinaționalelor din această toamnă și până la finele anului. Am primit semnale în acest sens, legate de abandonarea muncii de acasă și de rechemare a angajaților la birou. Asta înseamnă că magistrala 2 de metrou, cea care asigură legatura între nordul și sudul orașului, având un capăt la Berceni și celălalt în faimoasa Pipera, zonă în care se concentrează cele mai multe sedii de multinaționale, va fi luată cu asalt.

Or, noi, în acest moment, avem zilnic în circulație între 16 și 18 garnituri de tren. Ideal ar fi fost să avem un minim de 23, asa cum se întâmpla prin 2019, chiar înainte de pandemie. Va fi o vară lungă!”, a declarat în exclusivitate pentru playtech.ro Marian Artimon, liderul Sindicatului Liber de la Metrou (USLM).

„Nu va fi ușor”

În opinia sa, în perspectiva noului scenariu angajații Metrorex vor trebui să grăbească cât de mult pot pentru a face probele tehnice ale noilor garnituri de metrou, cele sosite cu întârziere din Brazilia.

„Va trebui sa tragem tare să grăbim procesul de acomodare a noilor garnituri de tren, cele venite din Brazilia. Până la 1 octombrie primul tren trebuie să facă 10.000 de kilometri de probă, în trafic. În momentul acesta nu cred că are mai mult de o mie. Așa că ne așteaptă o vară lungă și grea. Dacă primul tren va trece cu brio probele de anduranță, atunci cele ce vor urma vor trece prin probe ceva mai simple, de doar 2.000 de kilometri.

Nu va fi însă ușor să facem aceste probe și să găsim timpul necesar și prin traficul zilnic al circulației metroului, ca să ne putem prezenta așa cum se cuvine, la toamnă, când așteptăm poate chiar o dublare a numărului actual de călători”, a adăugat liderul USLM.

El spune că cu cât se va reuși asigurarea circulației pe Magistrala 5 cu noile trenuri, cu atât mai repede se vor asigura condiții mai bune de călătorie și pe celelalte patru magistrale anterioare.

La rândul său, partenerul Metrorex, compania Alstom, a anunțat și ea recent că se fac probe cu cel puțin două dintre noile trenuri, aduse de pe ocean, atât pe Magistrala 2, cât și pe cea mai recentă, Magistrala 5, cea care acoperă legătura între zona Eroilor și cartierul Drumul Taberii.

Potrivit acestora, noile garnituri fac probe în special pe durata nopții, atunci când traficul de călători e fie foarte rarefiat, fie întrerupt între miezul nopții și ora 5.00 a dimineții.

Per total, Metrorex ar urma să aibă parte de nu mai puțin de 13 noi trenuri, foarte moderne, din care opt ar fi deja la București, iar un al nouălea, pe drum.

„Pe lângă probele tehnice, colegii mei au trebuit să găsească soluții și pentru provocările de la Depoul Berceni, acolo unde vor fi garate noile garnituri de metrou. Din fericire, nu va trebuie să repetăm povestea cu precedente trenuri, care erau aproape la fel de late ca și lina de circulație, motiv pentru care a trebuit să mai aranjăm peroanele în unele stații de pe magistrala a doua”, a conchis același Marian Artimon.

Primul tren de acest tip a ajuns în România în aprilie 2024, dar în ceva mai mult de un an acomodarea sa s-a făcut cu foarte mare întârziere.