29 mai 2025 | 19:01

Metro Militari și Carrefour Pantelimon, închise temporar de ANPC din cauza neregulilor grave. Amenzi de aproape 130.000 lei

Social
Share
Metro Militari și Carrefour Pantelimon, închise temporar de ANPC din cauza neregulilor grave. Amenzi de aproape 130.000 lei

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a decis închiderea temporară a două hypermarketuri din Capitală – Metro Militari și Carrefour Market de pe Șoseaua Pantelimon – după ce inspectorii au descoperit o serie de nereguli care pun în pericol interesele consumatorilor.

Cele două magazine au fost amendate cu sume ce însumează aproape 130.000 de lei.

Prețuri diferite la raft și la casă, vitrine murdare și condiții precare de igienă

La Metro Militari, inspectorii ANPC au descoperit diferențe între prețurile afișate la raft și cele marcate pe bonul fiscal, în cazul unor produse din carne și detergenți. Diferențele identificate ajungeau până la 3 lei. În plus, zona frigorifică și vitrinele de expunere erau într-o stare avansată de degradare și nu erau igienizate corespunzător.

În urma controlului, magazinul a fost sancționat cu o amendă de 60.000 de lei, iar activitatea sa a fost suspendată temporar, până la remedierea deficiențelor.

Situație similară la Carrefour Pantelimon

Nereguli importante au fost descoperite și la Carrefour Market din zona Pantelimon. Printre problemele constatate se numără: vitrine frigorifice murdare, coșuri de gunoi fără capac, praf în exces în zonele de comercializare, depozitare haotică a produselor și lipsa elementelor de identificare pentru o gamă largă de articole. De asemenea, mai multe produse aveau prețuri afișate diferit față de cele percepute la casa de marcat, ceea ce a fost considerat o practică comercială incorectă.

Carrefour a fost sancționat cu 68.000 de lei și s-a decis suspendarea temporară a activității până la remedierea problemelor.

ANPC: Consumatorii trebuie protejați prin măsuri ferme

Reprezentanții ANPC atrag atenția asupra importanței respectării standardelor de igienă, corectitudine în afişarea prețurilor și transparență în relația cu consumatorii. În contextul actual, astfel de controale se vor intensifica, mai ales în magazinele care gestionează un flux mare de clienți.

În ambele cazuri, redeschiderea unităților comerciale este condiționată de remedierea completă a deficiențelor constatate de autorități.