15 apr. 2025 | 08:00

Mașinile chinezești și testele de siguranță EuroNCAP – cât de sigure sunt alternativele la Tesla, Dacia și nu numai

ACTUALITATE
Mașinile chinezești și testele de siguranță EuroNCAP - cât de sigure sunt alternativele la Tesla, Dacia și nu numai
Rezultate EuroNCAP

Într-o perioadă în care piața auto din Europa devine din ce în ce mai aglomerată, mașinile produse în China câștigă rapid teren și atrag atenția consumatorilor. Mulți șoferi caută alternative mai accesibile la modele consacrate precum Tesla sau Dacia, dar întrebarea esențială rămâne: cât de sigure sunt aceste automobile?

Rezultatele recente ale testelor EuroNCAP oferă o imagine mai clară. Deși majoritatea mașinilor chinezești testate au obținut maximum de cinci stele, analiza detaliată a scorurilor pe capitole scoate la iveală diferențe importante care merită cunoscute înainte de o eventuală achiziție.

Rezultate EuroNCAP

Rezultate EuroNCAP

Polestar 3, BYD Sealion și alte modele chinezești la test

Polestar 3, un SUV cu rădăcini suedeze și susținere din partea Volvo și Geely, a impresionat în testele EuroNCAP. Modelul a obținut cel mai mare scor din istoria organizației pentru protecția copiilor, cu un procent de 93%. De asemenea, Polestar 3 a înregistrat un scor de 90% pentru protecția adulților și 83% pentru sistemele de asistență la condus, poziționându-se ca una dintre cele mai sigure alegeri din acest val de testări.

BYD Sealion 7, un alt SUV produs în China, a reușit și el să primească cinci stele, deși scorurile pe anumite segmente au fost ușor mai scăzute: 87% pentru protecția adulților și 76% pentru pietoni și bicicliști. Totuși, protecția copiilor a rămas la un nivel foarte ridicat, egalând performanța Polestar 3.

Geely EX5 s-a remarcat în mod special la capitolul protecția utilizatorilor vulnerabili, cu un scor de 83%, cel mai mare din întregul lot testat. Și la sistemele de asistență s-a situat la același nivel înalt ca Polestar 3, ceea ce confirmă accesul la tehnologii avansate oferit de grupul Geely.

În cazul SUV-ului Jaecoo 7 PHEV, produs de grupul Chery, scorurile au fost ceva mai mici, dar suficiente pentru a menține standardul de cinci stele. Modelul Hongqi E-HS9, deși a întâmpinat probleme legate de airbag-uri la impactul frontal, a reușit să obțină punctaj maxim după remedierea defectelor de fabricație.

Ce înseamnă aceste rezultate pentru șoferii europeni

Chiar dacă toate modelele au obținut cinci stele, diferențele dintre scoruri sunt relevante atunci când iei o decizie de cumpărare. O mașină care excelează la protecția ocupanților adulți sau la sistemele de asistență poate oferi un plus de siguranță în situații reale de trafic.

Observațiile făcute de EuroNCAP arată că unele dintre aceste modele chinezești mai au de lucru la consistența producției, mai ales în ceea ce privește sistemele de protecție pasivă, precum airbag-urile. De asemenea, noile criterii de testare care vor intra în vigoare anul viitor vor impune standarde și mai stricte, ceea ce va evidenția și mai mult diferențele de calitate între diversele branduri.

În acest context, trebuie să alegi cu grijă și să nu te bazezi exclusiv pe scorul general de cinci stele. Analiza pe capitole și reputația mărcii sunt elemente care cântăresc greu atunci când siguranța ta și a pasagerilor tăi este în joc, conform Profit.ro.