Mașina veche, dar nouă: MGA Factory Edition readuce la viață spiritul anilor ’50, dar cu tehnologie modernă sub capotă
Noua MGA Factory Edition aduce stilul vintage al anilor ’50 în era modernă, combinând farmecul clasic cu îmbunătățiri tehnologice care transformă experiența de condus.
În cadrul unui eveniment ce va avea loc la Goodwood Members’ Meeting, Frontline Cars a prezentat noua MGA Factory Edition, o reinterpretare a modelului clasic din 1958.
Se reînvie, practic, estetica unei epoci trecute, dar sub caroserie se ascunde tehnologie de ultimă oră, care îmbunătățește performanțele și confortul.
Disponibil în variantele coupe și roadster, MGA Factory Edition îmbină aspectul retro cu soluții moderne pentru suspensie, frâne și propulsie, scrie CarScoops.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/MGA-Factory-Edition-masina-veche-dar-noua-2.jpg)
MGA Factory Edition / Foto: CarScoops
MGA Factory Edition aduce design clasic cu accente moderne
Noua MGA Factory Edition păstrează liniile distinctive ale predecesorului său din anii ’50, dar cu câteva actualizări subtile care aduc un aer de modernitate.
În față, farurile LED sunt un element vizibil, iar roțile din 15 inch cu spițe sunt acum echipate opțional cu jante din aliaj „Dunlop-style”, care reduc masa neaccidentată și îmbunătățesc manevrabilitatea. Astfel, mașina reușește să păstreze estetica clasică, fără a compromite performanța.
La interior, MGA Factory Edition poate fi personalizat pentru a satisface cerințele oricărui pasionat de mașini retro.
Cu un tablou de bord care include ceasuri Smiths și un sistem audio modern ascuns sub forma unei unități discrete, mașina combină nostalgia cu tehnologia actuală.
Printre opțiunile disponibile se numără geamuri electrice, scaune față încălzite, aer condiționat și un încărcător wireless pentru smartphone-uri.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/MGA-Factory-Edition-masina-veche-dar-noua-3.jpg)
MGA Factory Edition / Foto: Motoring Research
Performanță modernă sub capotă
Sub capotă, MGA Factory Edition vine cu două opțiuni de motorizare, ambele cu o performanță impresionantă.
Prima opțiune este un motor Duratec de 2.0 litri, capabil să livreze 225 CP și 241 Nm cuplu, conectat la o cutie de viteze manuală Mazda cu cinci trepte. Aceasta permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 4,8 secunde, iar viteza maximă atinge 250 km/h.
Pentru cei care vor mai multă putere, există o opțiune de 2.5 litri cu 290 CP și 330 Nm cuplu, care reduce timpul de accelerație la 4,1 secunde. Deși viteză maximă rămâne aceeași, diferența de performanță se simte clar la volan.
Un alt upgrade major este suspensia. MGA Factory Edition renunță la arcurile lamelare tradiționale, fiind echipat cu o suspensie spate cu cinci brațe, complet ajustabilă.
În plus, direcția asistată electric, diferențialul cu alunecare limitată și sistemul de frânare modern cu etriere pe două și patru pistonașe asigură o experiență de condus mult mai precisă și controlată.
Când o cumperi
MGA Factory Edition va fi disponibil atât în versiuni cu volan pe dreapta, cât și pe stânga, iar comenzile au fost deja deschise, livrările urmând să înceapă în vara anului 2026.
Tim Fenna, fondatorul Frontline Cars, a declarat că acest model „arată și se simte ca un clasic, dar se conduce ca o mașină mult mai avansată. Este ușoară, rapidă și extrem de plăcută la volan, dar rămâne, în mod inconfundabil, o MGA”.