Lensa.ro, amendată cu 15.000 de euro la sesizarea unui client. Totul a pornit de la niște SMS-uri
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/Lensa.ro-amendata-cu-15.000-de-euro-la-sesizarea-unui-client.png)
Compania Tensa Art Design S.A., care deține magazinul online de optică Lensa.ro, a fost amendată cu 15.000 de euro pentru transmiterea de mesaje comerciale nesolicitate prin SMS, fără consimțământul persoanei vizate. Decizia a fost anunțată joi de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Totul a pornit de la o reclamație depusă de un cetățean care a susținut că a primit repetat SMS-uri cu oferte comerciale, deși nu și-a dat acordul pentru acest tip de comunicare și nici nu a primit un răspuns la solicitările sale de a fi eliminat din baza de date.
Mesaje comerciale fără acord și lipsa răspunsului la cererile de ștergere
În urma investigației, autoritatea a constatat că Tensa Art Design a folosit numărul de telefon al reclamantului în scopuri de marketing direct, fără a avea consimțământul acestuia – o încălcare clară a Regulamentului european GDPR, articolul 6, alin. 1, lit. a).
Mai mult, compania nu a gestionat corespunzător cererile de acces și ștergere a datelor personale, ceea ce reprezintă o a doua abatere de la legislația europeană privind protecția datelor cu caracter personal.
Măsuri impuse de autorități
Pe lângă sancțiunea financiară, autoritatea a cerut companiei să aplice o serie de măsuri corective, printre care:
- Instruirea angajaților privind obligația de a trimite mesaje comerciale doar după obținerea consimțământului explicit;
- Răspunsuri în scris la solicitările venite din partea persoanelor vizate;
- Implementarea unor măsuri tehnice care să garanteze respectarea cerințelor legale în materie de protecție a datelor.
Această sancțiune vine în contextul unei preocupări tot mai mari la nivel european pentru respectarea drepturilor cetățenilor în mediul digital, în special în ceea ce privește comunicarea comercială nesolicitată.