02 apr. 2025 | 08:00

IT-istul român care încearcă să dea lovitura ca șofer de Uber și Bolt. Câți bani câștigă, cât de greu este să ai două joburi în România

BANI ȘI CURS VALUTAR
Share
IT-istul român care încearcă să dea lovitura ca șofer de Uber și Bolt. Câți bani câștigă, cât de greu este să ai două joburi în România
Șofer pe Uber și Bolt în România / foto: colaj Playtech

Un IT-ist din București a stârnit interesul comunității online după ce a povestit cum, pe lângă jobul de zi de la birou, lucrează seara ca șofer de Uber și Bolt pentru a-și suplimenta veniturile. Experiența sa, relatată pe Reddit, a generat un val de comentarii, sfaturi și discuții despre eforturile de a menține un stil de viață echilibrat într-un astfel de ritm intens.

Cât de profitabil poate fi un al doilea job ca șofer

IT-istul, care lucrează de la 9 la 18 în domeniul IT, iese pe traseu între orele 20 și 1 noaptea. El povestește că poate câștiga într-o seară bună până la 350-400 de lei brut, din care scade aproximativ 100 de lei pentru combustibil. Cele mai profitabile curse sunt cele din zonele Aviatorilor și Pipera, unde clienții sunt politicoși și cursele se succed rapid. Cu toate acestea, bărbatul recunoaște că nu vrea să mențină acest ritm mai mult de 2-3 luni, fiind conștient de impactul asupra odihnei și productivității.

Unii internauți l-au felicitat pentru inițiativă și ambiție, în timp ce alții au avertizat că lipsa somnului afectează performanța în ambele joburi. Alți s-au arătat curioși să afle detalii despre acte, proceduri și costuri. Răspunsurile au indicat că se poate lucra fie cu mașina personală și PFA, fie prin intermediul unei flote, deși cea din urmă opțiune e mai puțin rentabilă.

Riscuri, realități și dezbateri din lumea ride-sharing

Un alt șofer a calculat că la 250 km parcurși pe zi, profitul net scade semnificativ dacă se iau în considerare toate cheltuielile: combustibil, comisioane, uzura mașinii. Alți utilizatori au avertizat că sunt zile când se poate lucra în pierdere, mai ales dacă se lucrează cu o mașină închiriată. „La final de carieră, mașina e ruptă în două”, a scris un fost șofer cu experiență.

Totuși, unii au văzut partea plină a paharului. Un alt IT-ist a spus că face ride-sharing part time de doi ani și reușește să se descurce. Mulți apreciază flexibilitatea, dar recunosc că este o activitate solicitantă, care nu poate fi susținută pe termen lung fără un plan clar de odihnă și resurse.

Comunitatea a fost de acord asupra unui aspect: pentru a avea succes ca șofer de Uber sau Bolt, este esențială o planificare riguroasă a timpului, o bună gestiune a costurilor și o atitudine prietenoasă față de clienți. Fie că este vorba de o soluție temporară sau de o activitate permanentă, ride-sharingul poate fi o sursă de venit complementară, dar vine cu un preț.

Pentru cei care iau în calcul o astfel de activitate, recomandarea generală este să împerecheze entuziasmul cu prudența financiară și să fie pregătiți pentru fluctuațiile pieței și provocările muncii în trafic urban.