05 dec. 2025 | 12:23

INTERVIU cu Mikael Håfström, regizorul nominalizat la Oscar și responsabil pentru Camera 1408, despre sezonul al doilea din Veronika: „Mi-a plăcut interacțiunea dintre aceste două linii temporale”

ENTERTAINMENT
Share
INTERVIU cu Mikael Håfström, regizorul nominalizat la Oscar și responsabil pentru Camera 1408, despre sezonul al doilea din Veronika: „Mi-a plăcut interacțiunea dintre aceste două linii temporale”
EXCLUSIV
INTERVIU cu Mikael Håfström

În cazul în care te întrebai la ce ar trebui să te mai uiți în perioada următoare, află că serialul suedez Veronika se întoarce cu un al doilea sezon pe SkyShowtime, prilej perfect pentru a-i lua regizorului Mikael Håfström un interviu, cu scopul de a încerca să aflăm cât mai multe detalii despre continuarea poveștii.

De ce te-ai uita la Veronika? E simplu. Pentru că, în primul rând, vorbim despre o poveste misterioasă cu multe întorsături de situație.

Pe scurt, personajul principal încearcă să își recâștige echilibrul după evenimentele din sezonul anterior, sperând la o revenire la rutina din cadrul poliției.

Cut toate astea, noua realitatea o contrazice rapid: liniștea pe care o caută se destramă în momentul în care este atrasă într-o investigație complicată, care deschide răni vechi și readuce la suprafață un mister nerezolvat de peste șase decenii.

Veronika, din nou prinsă între lumi și între propriile temeri

În noul sezon, Veronika nu se confruntă doar cu o anchetă dificilă, ci și cu propriul trecut, care continuă să o urmărească obsesiv.

Viziunile inexplicabile și „ecourile” celor dispăruți, care au definit deja caracterul său, se intensifică. Deși își dorește cu disperare ca viața să revină la normal, fiecare pas făcut înainte pare să o împingă înapoi în zona de umbră din care a încercat să iasă.

Pe măsură ce investigația avansează, eroinei îi devine tot mai greu să ascundă fisurile emoționale care o macină. Masca de stabilitate pe care o afișează în fața colegilor și a familiei se fragilizează vizibil.

Conexiunea ei neobișnuită cu lumea morților, care o transformase în trecut într-un pion important al anchetelor, devine acum o povară greu de gestionat.

INTERVIU cu Mikael Hafstrom Veronika playtech

INTERVIU cu Mikael Hafstrom Veronika

Un mister vechi de 60 de ani reaprinde tensiunile și împinge acțiunea spre limite noi

Ancheta în care este implicată Veronika pornește de la un caz tulburător cu ramificații oarecum istorice. Investigația are legături cu un eveniment ascuns în spatele tăcerii timp de 60 de ani, iar dezvăluirile care apar pun în lumină nu doar natura întunecată a cazului, ci și fragilitatea psihică tot mai evidentă a protagonistei.

Evenimentele care se succed creează, de altfel, un sentiment de fatalitate: oricât încearcă să controleze situația, Veronika pare atrasă inevitabil spre un punct de ruptură.

Tensiunea dintre lumea celor vii și cea a celor morți devine un element central al sezonului. Pentru Veronika, această limită începe să se estompeze, iar presiunea emoțională o împinge tot mai aproape de colaps.

Investigația o transformă într-un pion al unei povești mai mari, în care adevărul, frica și vinovăția se împletesc într-un mod periculos.

Așadar, SkyShowtime oferă astfel fanilor posibilitatea de a urmări, pas cu pas, o evoluție dramatică a personajului și dezvăluirea unui mister care amenință să distrugă tot ceea ce Veronika a reușit să reconstruiască.

În cele ce urmează, te invităm să citești un interviu cu Mikael Håfström, regizor nominalizat la Oscar pentru filmul Evil, dar totodată omul responsabil pentru Camera 1408, după opera lui Stephen King.

INTERVIU cu Mikael Hafstrom Veronika

INTERVIU cu Mikael Hafstrom, imagine din serialul Veronika

INTERVIU cu Mikael Håfström: „Se petrece în anii ’60. Se petrece în prezent. Și mi-a plăcut interacțiunea dintre aceste două linii temporale”

Iulia Kelt (Playtech): Salutare, mă bucur mult să te cunosc și îți mulțumesc pentru oportunitatea acestei discuții. Aș vrea să vorbim despre sezonul doi al serialului Veronika. Mă întrebam: cum ai ajuns să fii implicat în regie? Ce te-a atras inițial la proiect și la poveste?

Mikael Håfström: Da, deci am lucrat mulți ani în afara Suediei, în principal cu producții americane. Dar încerc, din când în când, să găsesc lucruri bune și distractive de făcut în Suedia, în limba suedeză. Așa că fac asta periodic. Și aveam ambiția să fiu în Suedia o perioadă și să încerc să găsesc ceva de făcut aici, în suedeză.

Pur și simplu a fost momentul potrivit. Ei se pregăteau pentru sezonul doi din „Veronika”. Am citit scenariile. Am vorbit cu producătorii, am vorbit cu Alexandra, care joacă rolul principal, evident. Și chiar mi-a plăcut primul sezon. Și mi-a plăcut foarte mult inclusiv direcția în care sezonul doi duce personajul și povestea specifică.

Se petrece în anii ’60. Se petrece în prezent. Și mi-a plăcut interacțiunea dintre aceste două linii temporale. Și m-am gândit că este o poveste foarte distractivă și intrigantă la care să lucrez, și cu o posibilitate grozavă pentru o distribuție excelentă de actori suedezi, unii pe care îi cunosc și unii noi pentru mine. Așa că, per total, totul s-a potrivit într-un mod cât se poate de bun.

Iulia Kelt (Playtech): Personajul principal, Veronika, merge pe o linie fragilă între realitate și viziunile ei tulburătoare. Cum ai lucrat cu Alexandra Rappaport pentru a reda această ambiguitate psihologică?

Mikael Håfström: Da, bine, personajul a fost stabilit din sezonul unu, evident. Așa că am vrut să o ducem, atunci când o întâlnim în sezonul doi, la aproximativ șase luni după sezonul unu. Deci, știi, intrăm acum în viața ei. Și avem personajele copiilor ei și ale fostului ei soț și așa mai departe. Ne ocupăm de viața ei privată. Ne ocupăm de viața ei profesională. Și ne ocupăm de abilitățile ei specifice, evident.

Așa că am avut multe discuții cu Alexandra, evident, despre unde vrem să ducem personajul de data aceasta și ingredientele specifice ale acestui sezon și viziunile specifice și cum o să le ilustrăm într-un mod interesant.

Apoi este directorul de imagine, sunt efectele vizuale. Și toate acele elemente care vin în straturi. Creezi lumea vizuală pe care am considerat-o potrivită pentru această poveste specifică.

INTERVIU cu Mikael Håfström: „Nu cred că romantizăm nimic”

Iulia Kelt (Playtech): Veronika se confruntă, de fapt, cu traumă și dependență. Ce provocări ai întâmpinat în a evita romantizarea acestor aspecte?

Mikael Håfström: Nu cred, nu, da, nu cred că romantizăm nimic. Adică, ea are problemele ei specifice în viață, ca toți dintre noi. Și, evident, vrea să aibă o relație cu copiii ei. Încearcă să își pună în ordine viața privată și lucruri de genul acesta.

Și cred că, știi, fără să romantizăm sau să folosim asta într-un mod greșit, cred că mulți oameni pot simți empatie pentru ea și se pot regăsi. Știi, toți oamenii au dificultăți în viață în moduri diferite. Și cred că Veronika este foarte umană în acest sens. Este o ființă umană și o femeie pe care o putem înțelege și de care ne pasă din acest motiv.

Iulia Kelt (Playtech): Ce te-a surprins cel mai mult în reacția publicului după sezonul unu? A existat poate vreo teorie emisă de un fan sau o interpretare la care nu te așteptai? Pentru că fanii fac asta destul de des.

Mikael Håfström: Da, adică, știi, nu locuiam în Suedia când a apărut sezonul unu. Nu știam prea multe despre el până când am fost abordat pentru acest proiect. Așa că am văzut sezonul unu mult după ce fusese difuzat la televizor.

Așa că am intrat puțin târziu. Și nu prea știam care erau așteptările fanilor și așa mai departe. Știu că au fost mulți oameni cărora le-a plăcut. A existat un public. SkyShowtime a vrut acum să facă un al doilea sezon și a aprobat și sezonul trei. Deci, evident, exista ceva care funcționa aici.

Așa că am încercat să fac tot ce pot pentru a o menține pe Veronika vie și activă și pentru a crea o aventură interesantă pentru public.

Iulia Kelt (Playtech): Și pentru că tot au adus vorba: cum ai abordat construirea atmosferei în sezonul doi, comparativ cu sezonul unu? Va fi mai întunecat, mai psihologic sau poate altceva?

Mikael Håfström: Ei bine, este o poveste destul de întunecată, în sensul că este mult… adică, Veronika este polițistă. Și există un mister al unei crime. Ea găsește un jurnal al mătușii ei. Și începe să citească. Și asta ne duce în anii ’60. Și vom urmări ce se întâmplă în anii ’60, în paralel cu ceea ce se întâmplă acum. Și aceste povești se vor integra.

Deci, da, este întunecat, absolut. Dar încercăm, de asemenea, să injectăm puțină viață, puțin umor și personaje care nu sunt doar un singur lucru. Și a fost minunat să lucrez cu Tobias, actorul norvegian care îl joacă pe soțul Veronikăi sau soțul ei înstrăinat, și, de asemenea, un actor grozav care aduce multă viață și energie în poveste, precum și cei doi copii pe care îi au împreună.

Așa că întreaga situație a familiei a fost foarte distractivă. Și nu ușoară, știi, sunt lupte, dar este distractiv de lucrat cu ea.

Iulia Kelt (Playtech): Dacă ar trebui să descrii sezonul doi în propriile tale cuvinte, fără spoilere, cum ar suna?

Mikael Håfström: Nu pot spune nimic. Sunt atât de multe spoilere acolo. Așa că, dacă trebuie să spun ceva, aș spune: un thriller psihologic satisfăcător, cu multe răsturnări de situație și un final foarte, foarte surprinzător.

Noul sezon al seriei Veronika debutează pe SkyShowtime, iar primele două episoade pot fi urmărite începând cu 8 decembrie.

Restul episoadelor vor fi lansate săptămânal, menținând tensiunea și suspansul care au consacrat producția.

Continuarea poveștii o readuce în prim-plan pe Veronika Gren, interpretată de Alexandra Rapaport, într-o etapă a vieții sale marcată de fragilitate emoțională și tensiune psihologică.