08 iun. 2025 | 15:41

Gigantul mondial care renunţă la mii de angajaţi. Se fac concedieri pe bandă rulantă: „O curăţenie”

Social
Share
Gigantul mondial care renunţă la mii de angajaţi. Se fac concedieri pe bandă rulantă:
Concedieri masive la cel mai mare producator mondial de bunuri de larg consum

Procter & Gamble (P&G), cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum, a anunțat că va concedia aproximativ 7.000 de angajați în următorii doi ani, ca parte a unui plan amplu de restructurare, potrivit Reuters, citat de News.ro. Măsura vine pe fondul unui climat economic tot mai incert, accentuat de tarifele vamale impuse de Statele Unite, care au afectat sever companiile din sector.

Procter & Gamble face disponibilizări pe bandă rulantă

Compania plănuiește, totodată, să iasă de pe anumite segmente de piață și să renunțe la unele branduri în piețele mai puțin profitabile. Concedierile vizează în principal funcțiile administrative și de suport, vizând aproximativ 6% din totalul forței de muncă a P&G, care număra circa 108.000 de angajați la finalul lunii iunie 2024.

„Nu este o schimbare radicală de direcție, ci o accelerare strategică a planului nostru actual pentru a rămâne competitivi într-un mediu tot mai provocator”, au explicat directorii companiei în cadrul unei conferințe Deutsche Bank desfășurate la Paris.

Noile tarife impuse de Donald Trump au făcut ravagii

Directorul financiar Andre Schulten și șeful operațiunilor Shailesh Jejurikar au descris mediul geopolitic drept „imprevizibil”, subliniind că incertitudinea economică afectează din ce în ce mai mult comportamentul consumatorilor.

Compania estimează că impactul tarifelor comerciale va genera pierderi de aproximativ 600 de milioane de dolari înainte de taxe în anul fiscal 2026, în condițiile în care reglementările privind taxele vamale s-au modificat frecvent în ultimele luni.

Potrivit unei analize Reuters, războiul comercial declanșat în mandatul președintelui Donald Trump a generat deja pierderi de peste 34 de miliarde de dolari pentru companii, din cauza scăderii vânzărilor și creșterii costurilor. În aprilie, P&G a majorat prețurile pentru anumite produse și a transmis că va continua să folosească toate pârghiile disponibile – de la ajustarea prețurilor până la reducerea costurilor – pentru a limita efectele negative ale tarifelor.

„Fereastra de doi ani oferă companiei flexibilitate în ceea ce privește ritmul și amploarea restructurării, într-un context tarifar extrem de volatil”, a explicat Christian Greiner, manager de portofoliu la F/m Investments, investitor în acțiunile P&G.

Compania are 108 mii de angajați

Planul de restructurare include simplificarea structurii organizaționale prin extinderea responsabilităților pentru unele funcții și reducerea echipelor. „Este echivalentul unei curățenii de primăvară la scară largă”, a comentat Michael Ashley Schulman, director de investiții la Running Point Capital. „Eliminarea diviziilor cu creștere scăzută și a brandurilor fără avantaj competitiv va elibera resurse pentru a susține expansiunea brandurilor cheie precum Tide, Pampers sau Old Spice.”

În ultimii ani, P&G a renunțat la prezența pe unele piețe, precum Argentina, a redus operațiunile în Nigeria și a vândut brandul Vidal Sassoon în China, precum și alte mărci locale din America Latină și Europa. Deși compania importă ingrediente și produse din China, circa 90% dintre produsele vândute sunt fabricate în Statele Unite.

Cheltuielile legate de restructurare sunt estimate între 1 și 1,6 miliarde de dolari înainte de taxe, dintre care aproximativ un sfert nu vor afecta fluxul de numerar al companiei. Concedierile vor viza în special personalul non-productiv, care reprezintă circa 15% din angajați.