Gigantul auto Mercedes-Benz anunță lansarea a 18 modele noi până în 2027. Așa vrea să reducă decalajul față de BMW
În contextul în care BMW domină clasamentele de vânzări în industria auto premium, Mercedes-Benz pregătește o ofensivă majoră.
Compania germană plănuiește să lanseze 18 modele noi până în anul 2027, într-un efort de a-și consolida poziția și de a diminua diferența față de principalul rival.
„Cea mai intensă succesiune de lansări din istoria companiei”
Directorul executiv Ola Källenius a declarat că perioada 2025–2027 va marca „cea mai intensă succesiune de lansări din istoria companiei”, potrivit AutoBlog.
Rezultatele înregistrate în prima parte a anului 2025 confirmă nevoia unei strategii mai agresive. BMW a vândut 178.499 de unități doar în primul trimestru, în timp ce Mercedes a înregistrat 142.000 de livrări.
Audi, al treilea competitor german, rămâne semnificativ în urmă, cu un volum de vânzări la jumătate față de BMW. În acest context, Mercedes mizează pe un portofoliu extins și diversificat, care include atât modele electrice, cât și vehicule cu motoare termice.
De remarcat este faptul că producătorul tratează variantele electrice și cele convenționale ca lansări separate, chiar dacă acestea împart același nume comercial.
Spre exemplu, CLA-ul electric este considerat un model distinct de versiunea cu motor termic, iar același lucru se aplică în cazul viitorului CLA Shooting Brake. Mercedes intenționează să lanseze în 2026 încă un model de bază cu motor convențional, alături de două vehicule complet electrice.
Modelele de vârf Mercedes primesc un tratament dual: tradiție și electrificare
Gama de mijloc și cea superioară din portofoliul Mercedes nu sunt ocolite de această strategie ambițioasă. Modelele din segmentul „core” vor primi câte două versiuni noi, atât electrice, cât și pe combustie, începând din 2026.
Printre acestea se numără și o variantă electrică a SUV-ului GLC, ce urmează să fie prezentată oficial în luna septembrie, la Salonul Auto de la München (IAA). Tot în această perioadă este așteptat și un facelift pentru sedanul C-Class, care a fost lansat în paralel cu actualul GLC în 2021.
În segmentul de lux, Mercedes-Benz continuă să ofere opțiuni tradiționale clienților care preferă „ceasurile elvețiene pe patru roți”, așa cum a descris Källenius vehiculele cu motoare termice. Totuși, producătorul nu renunță la direcția electrificării.
Obiectivul este ca până la finalul acestui deceniu toate modelele importante să fie disponibile și într-o variantă electrică. În acest sens, se preconizează că EQS va fi înlocuit de o versiune electrică a Clasei S, care va păstra linia de design familiară clienților mărcii.
Strategia care funcționează
Strategia arată, dacă mai era nevoie, că modelul deja aplicat de BMW funcționează, gigantul alegând să integreze versiunile electrice în gamele existente (i4, i5, i7), păstrând identitatea vizuală a seriei 4, 5 și 7.
Mercedes adoptă o abordare similară, dar păstrează opțiunile convenționale active, într-un echilibru strategic menit să atragă atât clienții fideli motoarelor termice, cât și noile generații interesate de mobilitatea electrică.
Având 18 modele programate pentru lansare în mai puțin de trei ani, Mercedes-Benz își asumă o transformare accelerată, fără a ignora însă tradiția și preferințele clienților săi. Miza este clară: recâștigarea cotei de piață pierdute în fața BMW și menținerea statutului de lider tehnologic într-o industrie aflată în plină tranziție.