11 apr. 2025 | 07:58

Fanilor mașinilor puternice nu le plac „struțo-cămilele”: Cum a dat-o Dodge în bară cu mașina electrică Charger Daytona EV

AUTO
Share
Fanilor mașinilor puternice nu le plac „struțo-cămilele”: Cum a dat-o Dodge în bară cu mașina electrică Charger Daytona EV
Dodge Charger Daytona EV / Foto: InsideEV

În primul trimestru al anului 2025, Dodge s-a confruntat cu dificultăți în promovarea noii mașini electrice, Charger Daytona, care nu reușește să atragă mulțimea de fani ai muscle car-urilor tradiționale.

În ciuda entuziasmului inițial, vânzările modelului electric au fost modeste, înregistrând doar 1.947 de unități vândute.

Comparativ, modelele mai vechi, Charger și Challenger, încă domină piața, cu 1.052 de unități Charger și 922 Challenger vândute în același interval.

Astfel, Dodge a vândut mai multe unități din modelele pe benzină, care au fost deja scoase din producție la sfârșitul anului 2023.

Chiar și în fața unui stoc considerabil de modele vechi încă disponibile, cu 657 de unități Charger și 691 Challenger din anul 2023, Dodge nu reușește să facă față cererii pentru noile mașini electrice.

Concret, acest lucru scoate în evidență faptul că, în ciuda trecerii la mașini electrice, fanii clasici ai muscle car-urilor continuă să prefere versiunile pe benzină, scrie AutoBlog.

Modelul Charger Daytona EV nu o duce prea bine

Modelul Charger Daytona EV a înregistrat o medie de doar 22 de unități vândute pe zi, ceea ce este departe de vânzările rapide pe care le aștepta marca, mai ales în comparație cu Ford Mustang, care a vândut 9.377 de unități în aceeași perioadă.

Pentru a stimula vânzările Charger Daytona EV, dealerii au început să aplice reduceri semnificative. De exemplu, unele modele au fost reduse cu până la 21.000 de dolari față de prețul inițial, o reducere rară pentru o mașină de performanță de ultimă generație.

Fanii Dodge nu sunt pregătiți pentru electrice

Acest lucru sugerează că, deși mașina electrică beneficiază de specificații tehnice impresionante și un design futurist, mulți dintre cumpărătorii fideli ai Dodge nu sunt pregătiți să facă tranziția către mașini electrice, în special atunci când costurile sunt ridicate.

În plus, Dodge se confruntă cu o scădere generală a vânzărilor, iar cifrele din primul trimestru din 2025 nu sunt încurajatoare.

Vânzările totale ale mărcii au scăzut cu 49% față de aceeași perioadă din 2024, de la 42.948 de unități la doar 21.731.

Modelele Hornet și Durango, două dintre cele mai populare mașini ale mărcii, au înregistrat scăderi de vânzări de 45%, respectiv 9%.

Declinul demonstrează, dacă mai era nevoie, că problemele Dodge sunt mai adânci decât simpla introducere a unui model electric pe piață.

În ciuda greutăților Dodge nu renunță la muscle car și plănuiește să lanseze noi variante ale modelului Charger, inclusiv un Charger cu patru uși Daytona și variante echipate cu un motor twin-turbo inline-six.